Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

enkla affärsideer?

Inlägg 1 av 5

2012-03-14, kl 09:20

rikardop933

rikardop933

Inlägg: 11

enkla affärsideer?

Hej jag undrar om det finns några enkla affärsideer?
några som är enkla att komma igång med ganska snabbt samt att det inte ska vara massa lagar och regler som hindrar en?
det var bättre förr då behövdes inte massa tillstånd och skit!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2012-03-16, kl 11:21

Mickesweb

Mickesweb

Inlägg: 22

* Bygg hemsidor åt folk
* Åk runt och städa hos folk
* Tvätta fönster
* Ta åt dig konsultuppdrag som du sitter hos kunder
* Anordna löpartävlingar

Det är inte själva idéerna som är svåra utan det är försäljningen som är tuff för att komma igång.

---
Med vänliga hälsningar
Mikael Andersson
http://progmera.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2012-03-16, kl 14:13

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

I Riga kan man få frisören hem istället för tvärtom, och det finns säkert flera sådana yrken där man gör det motsatta mot traditionellt.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2012-03-18, kl 05:14

MaOx

MaOx

Inlägg: 2

Vad har du för intressen? Bästa är väl att gå efter det och se vad som passar för just dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2012-03-30, kl 15:50

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Förutom ovan kan man tipsa rent allmänt vad som kan vara enkelt att börja med. Det händer ibland när man läser ett inlägg att man får en annan vinkling eller idé vad som sen ska ske.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat