Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Söka jobb som ungdom?

Inlägg 1 av 2

2012-04-12, kl 11:11

solu

solu

Inlägg: 7

Söka jobb som ungdom?

Jag fyller 18 år i sommar och planerar att starta aktiebolag inom ett år. Men för att jag ska nå mitt mål måste jag ha en inkomst som jag ska kunna investera i bolaget och har därför börjat söka olika extratjänster på olika företag.

Men jag och min familj har alldeles för få kontakter i kommunen vilket gör det ännu svårare att söka. Jag har sökt i platsannonser och spontanansökningar, men min känsla är att de är de som känner rätt personer som får jobbet oavsett om det finns andra som är bättre. Nu vet jag att arbetslösheten är mycket hög bland ungdomar och det är därför jag vill skapa mina egna jobb och företag i framtiden.

Så jag tänkte höra om det är någon som har tips eller råd vad jag ska göra eller vart jag kan söka någonstans?

Tack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-04-29, kl 21:49

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Börja med enskild firma i liten skala och låt pengarna växa i företaget.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat