Inlägg 1 av
3
2012-05-21, kl 09:56
floyd155
Ett företags död.....
Så...ännu ett företag lagt på marknadsbålet... Ingen bank var villig att låna ut kapital, trots större och större kundkrets varje vecka! Hur ska man kunna leverera utan vare sig kapital eller kredit?? Äsch..skit samma... Mitt företag är dött trots "enorm potential".. sagt av samma bankman som avslog låneansökan... Hoppas att det går bättre för er, mina vänner, för har man inga vänner eller familj med pengar, att kunna låna av, så är det tydligen kört att starta företag!! Adjö från ännu en krossad dröm....
Svara
Svara med citat
Inlägg 2 av
3
2012-05-21, kl 12:42
moemoe
Hej berätta lite om din idé. Istället för att din dröm skall dö så kan du utveckla ditt företaget med externt kapital mot en viss andel av företaget.
Skicka ett pm med en kort prenstation om din idé och hur stort kapital du behöver.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
3
2012-05-21, kl 13:25
urock
Tillbaka under en annat anv.namn! Jag har drivit detta handelsbolag sedan 2009 med väldigt små medel, i hopp om att kunna få någon finansiering till varuinköp..men icke!! Nu sitter jag i en situation där jag är tvingad att avliva ett företag pga för stor efterfrågan???? Ja, det är sant!! Efterfrågan är enorm, och har byggts på under tre år, men när man inte får kapital till inköp av varor, vad gör man då.....? Har man inga pengar, kan man inte tjäna några pengar.. så ser den bistra verkligheten ut!! Man kan ju vända sig till privata investerare, men hur fungerar det med ett handelsbolag egentligen?? eller kan man ombilda till AB med hjälp av investeringen??
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat