Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Partner/delägare till en ny affärsidé med appar.

Inlägg 1 av 3

2012-06-23, kl 21:40

PoulZen

PoulZen

Inlägg: 13

Partner/delägare till en ny affärsidé med appar.

Jag har en affärsidé om att skapa och sälja en speciell app för företag. En liknande app finns för tillfället inte och det gör att den kommer bli väldigt populär och konkurrenskraftig för företag anser jag.

Problemet är mina bristande kunskaper inom Iphone och Androids programerings språk, Java och Objective C. Även PHP och MYSQL vore bra om eventuella partners hade kunskap inom.

Så därför söker jag en alternativt två partners som vill utveckla denna idén till ett företag. Och som kan tänka sig att även sköta en del av "försäljningen" när det är klart (det kan så klart diskuteras).

Om du är intresserad så hör av dig.
Exakta detaljer om appen avslöjas inte förrän tillit finns.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-06-27, kl 18:33

arlee

arlee

Inlägg: 6

Hej,

Att programmera en app, är nog ingen problem. Problemet är om du har en stark affärsmodell bakom det hela. Idag är det väldigt svårt att komma någonstans på Appstore pga väldigt stora spelare som har tagit plats där med pengar för gigantiska marknadsföringen. Jag skulle även föreslå att börja med Android versionen istället och se hur det går.

Utan att veta vad du hade tänkt för funktioner för appen är också den "säkraste" vägen (om det går att lösa på det sättet rent tekniskt) att utveckla först den mobila web-versionen i html5 som kan konverteras till native apps sedan. Det sparar både tid och pengar. Det går inte att använda html5 ifall man har höga krav på grafiken(3D, animation osv) Lite "fruit for thought"

Mvh,

Argo

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-06-27, kl 19:22

PoulZen

PoulZen

Inlägg: 13

Hej!
Tack för dina tankar.
Men hela min app idé bygger på att man kan tjäna pengar på appen utan att sälja den för pengar på appmarket. Så därför kommer jag inte konkurrera med någon annan app så att säga.

Om jag skulle avslöja allt så tror jag att du skulle tycka att det är en stark affärsmodell.
Men som sagt så är problemet app byggandet. Jag skulle även kunna tänka mig en finansiär till själva apparna. Någon som kan bekosta app byggandet från någon utomstående, eller företag och där jag sen kan ta vid och sköta "försäljningen".

Men alla tankar är varmt välkomna.
Mvh David

Inläggets betyg
Svara Svara med citat