Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Bojkotta blocket.se - Klicka!

Inlägg 1 av 5

2012-06-15, kl 09:39

MTNorge

MTNorge

Inlägg: 2

Bojkotta blocket.se - Klicka!

Hej,

Nu får det vara nog. Blocket kan ingenting om kundkjænst och på sidan ær det bara kaos! Vi borde sammla alla føretagare hær och vælja en sida som vi ska marketsføra på. Gærna betala lite eller sponsa, så att sidan kan marknadsføra sig lite.

Varfør:
1. Tar en evighet att lægga ut annonser på Blocket
2. Ingen statistikk
3. Man får inte ha sin egen logo på sina egna bilder længre!
4. Vi har klagat, dem skruvade upp prisen med 10 kr per annons till 60 kr!
(privata betalar 50 kr, vi har minst 50 annonser ute till enhver tid!)
5. Det ær kaos på blocket, alltså våra delar till Lamborghini ligger under nått gammalt avgasrør til Volvo 740!
6. Inga kategorier (styling, tuning, eller avgas før den del)
7. Varfør måste kunden vælja læn først? Vi vill ju sælja øver hela landet, inte alla kunder ændrar det efter att først ha valt sitt læn!
8. Butikkens baksida var man lægger ut annons ær bara kass. Annonser ligger inte kvar i sjævla butikken efter att dem går ut (nått som hadde skapat flæra lænk). Dem borde raderas bara från online-systemet i blocket, men borde alltså vara kvar i sjælva butikken.
Dær borde man kunna se vad som ær "online" och vad som ær i "sjælva butikken". Så kan jag/du kolla statistikken och lægga ut det som får mest uppmærksamhet (statistikk), så kopieras och lægges det ut på nytt! På detta sættaet lagar vi en annons fortare, vet vad før respns man får och slipper en jækla massa majl från blocket.
9. Kundkjænsten tar før lång tid.
10. Bevaka kontot om du fyller på med flera tusen. Våra pengar har førsvunnit flera gånger! Riktignog, har vi fått dem tillbaka efter att VI har tatt kontakt! Sæger du inte ifrån får du ingenting! I vår tillfælle var det snack om allt från 50 kr till 300 kr, men i løpet av flera år kan det fort bli en del pengar.
11. Dublett (allas favoritt) Det kan finnas samma mærke och produkt namn, men annan modell/bild, men detta blir jo så klart inte godkænt!
12. Blocket har stannat kvar på 90-tallet, den håller inte dagens mål.
Exempel på bra layout som kan kanske fungera i Sverige (norsk sida):
http://www.buy24.no/

Kom gærna med flera innlægg!
Vi borde stå ihop och vælja en, men jæklig bra sida som med tid kan bli stor/størst!
Om du inte har några førslag till sida, vad ær din upplevelse av blocket?
Håll tråden i liv!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2012-06-15, kl 10:10

niklase

niklase

Inlägg: 191

Tyvärr så är blocket störst idag och det finns inga riktiga alternativ. Man vet oftast att man får sålt en vara när man betalar för en annons på blocket.

I ditt fall (styling, tuning eller avgas) så är det nog lämpligare att satsa på en egen hemsida och betala för google adwords.

Håller fullständigt med dig om att det tar alldeles för lång tid numera att lägga ut en annons. Riktigt dåligt. Och har man otur så blir den inte godkänd.

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2012-06-15, kl 10:24

MTNorge

MTNorge

Inlägg: 2

Det ær helt sant, dem ær størst.
Men bara før att vi betalar før det!
Om alla hadde satsat på EN sida som kan investera lite i marknadsføring, så kunde man ha ha haft nått alternativ. Alla hittar inte fram till just DIN annons på Blocket pga dålig system. Bara under t.ex øvrigt på bildelar finns 8000 annonser. Lycka till med att sælja nått dær + att folk væljer læn først till trots før att dem flesta føretag kan skicka øver hela landet. Samma sak under andra kategorier. T.ex "bilar":
Ford Explorer = Vem f hittar fram till den, utan att søka på den direkt på nyckel ord (en måste alltså veta på førhand vad det ær en vill ha)!
http://www.blocket.se/vastmanland/Ford_Expiorer_Miljobil_41029496.htm?ca=2&w=3

Nyckel ord borde vara extra alternativ inte huvud søk metod. Folk borde kunna blæddra sig genom olika bilmodeller utan att kunna nått som helst om bil! Annars køper gammla tanter bara VW Golf och Polo! Då dem inte vet bættre.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2012-06-25, kl 16:06

KallePersson

KallePersson

Inlägg: 7

Mitt förslag är att du skapar en egen portal som är precis som du vill ha den. Blocket är först och främst till för privatpersoner och därmed inte anpassad för företag.

Och sen håller jag med Niklas, det låter som du skulle behöva en egen webbshop. Blocket är som sagt inte gjort för företag och är därmed inget alternativ till en egen hemsida utan fungerar i bästa fall som tillägg.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2012-06-25, kl 21:11

soleah

soleah

Inlägg: 18

+1

Jag kan stå för webbhotell och en del marknadsföring!

Jag har under det här året spånat på ideer för att faktiskt en gång för alla konkurrera ut blocket både rent prismässigt men också vad gäller design och språkfunktioner samt användarvänlighet både för privatpersoner och företag. Jag har själv inte startat projektet då det är för stort för en person och dessutom har jag många andra projekt däremot kan den vara genomförbar om man är fler. Affärsplan inklusive ett års handlingsplan finns färdigt! PM:a mig om intresse finns.

Internet är Världen i en liten skärm, lär dig att nyttja den... www.ibyn.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat