Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Export & Import

Fabrik för tillverkning av kläder

Inlägg 11 av 30

2012-01-19, kl 16:21

anza

anza

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av: PerÖberg

Finns ingen sådan fabrik i Sverige. Däremot personer som hjälper till med kontakter eller hanterar beställningar från andra länder.

I Sverige finns sömmerskor.

(Ordnar även kurs för nyföretagre som vill starta eget klädmärke. Intreserad skicka ett meddelande. Klicka på min bild.)



Här går det bra att sitta och svara på frågor men du skiter i de kunderna du har? Du är ju halvt döende om man ska tro Jeanette! Kan ju inte ens svara på mail själv. Lura inte fler småföretagare som du gjort med mig!/ Anna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 30

2012-01-24, kl 14:38

chris.json

chris.json

Inlägg: 2

Hej Per!

Har läst en del inlägg du skrivit, och ett var i denna tråden.
Vad räknas som en liten beställning?
Om man gör en beställning på 1000 t-shirts exempelvis, av 4 olika modeller (alltså 250 st/ modell), räknas det då som en liten beställning?
Räknas mängden av 1000 plagg delat i 4 olika modeller med olika storlekar av respektive modell som en lika stor beställning av 1000 plagg av samma modell?

Vad innebär din kurs i att starta ett klädmärke? Vad innehåller kursen, och vad ligger kostnaden på det isf?

och slutligen, Eventuellt har jag en kontaktperson i Thailand, som jobbar som mellanhand mellan mig och en fabrik i Thailand. Vet du någonting om fabrikerna och tillverkningen i Thailand?

Tack på förhand. Christopher

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 30

2012-02-03, kl 11:38

pefen

pefen

Inlägg: 4

Hej.
Kan Mexico vara intressant för er.

Mvh
Per Forsberg.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 30

2012-02-17, kl 13:13

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

LETTLAND, mycket närmre går inte att komma då kanske man t.o.m. kan hämta sakerna själv. Vi gör det. Just nu boken KVINNA I STRID. Min profillbild är tagen troligen 1917 tidig höst av min då färdiga farmor som sjuksköterka som även pryder bokens framsida. (11 års krig vid och bakom fronter på andra sidan Östersjön).

Lönerna i Lettland ligger på en helt annan nivå. Att ha en språkkunnig person att handgå är att rekommendera. Själv använder jag mig av min hustru som är auktorisera svensk-lettisk tolk samt översättare. Hon gör uppdrag från Regeringen till enmansföretag.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 30

2012-03-15, kl 17:44

fredrikgronkvist

fredrikgronkvist

Inlägg: 18

Kläder och textil är det område jag fasar för mest när det gäller våra affärer i Kina - det är en enorm kvalitetsskillnad från tillverkare till tillverkare och den strategi som fungerat bäst för oss är att jobba löpande med att låta flera olika tillverkare "tävla" om att ta fram prover på varje plagg - annars riskerar man att investera tid och pengar i en leverantör som inte har kapacitet för att ta fram plagg på den nivå man önskar

Fredrik Grönkvist, ScandinAsian.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 30

2012-04-11, kl 13:06

username

Vaida
Gudaityte

Inlägg: 12

Hej,
jag kan erbjuda bra syfabrikskontakter i Baltikum. Maila mig till [email protected] om aktuellt.

Hälsningar Vaida

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 30

2012-05-02, kl 09:38

fredrikgronkvist

fredrikgronkvist

Inlägg: 18

Citat:

Ursprungligen postat av: chris.json

Hej Per!

Har läst en del inlägg du skrivit, och ett var i denna tråden.
Vad räknas som en liten beställning?
Om man gör en beställning på 1000 t-shirts exempelvis, av 4 olika modeller (alltså 250 st/ modell), räknas det då som en liten beställning?
Räknas mängden av 1000 plagg delat i 4 olika modeller med olika storlekar av respektive modell som en lika stor beställning av 1000 plagg av samma modell?

Vad innebär din kurs i att starta ett klädmärke? Vad innehåller kursen, och vad ligger kostnaden på det isf?

och slutligen, Eventuellt har jag en kontaktperson i Thailand, som jobbar som mellanhand mellan mig och en fabrik i Thailand. Vet du någonting om fabrikerna och tillverkningen i Thailand?

Tack på förhand. Christopher



Det kommer vara enklare att köpa 1000 exemplar av en och samma modell då denna har samma färgschema och material - det är ganska höga kvantitets krav på material & uppfärgning från tillverkarens underleverantörer - detta går inte att ändra på.

Om ni vill ha variation så föreslår jag att ni försöker ta fram en kollektion med samma material och så få variationer som möjligt - ställ frågan till er leverantör då de har koll på hur det ser ut hos deras leverantörer av tyger - för det är här skon oftast klämmer.

Fredrik Grönkvist, ScandinAsian.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 30

2012-06-27, kl 20:57

ballolina

ballolina

Inlägg: 4

hej jag heter Annette och håller på att starta ett företag till min ide:) jag ska tillverka en hund tandborste men måste koll efter en fabrik i kina el indien el förslag som kan tillverka denna det kommer bli en stor beställning den första, men måste bli perfekt! har inte råd att laja bort pengarna, detta är otroligt viktikt för mig. vart kan jag få hjälp som jag kan lita på och inte bli uppköpt!
mvh annette

mm söker en som är duktig på företage designen i 3d :) jag skulle vilja ha någon som jag kan samarbeta med mitt företag, och även till saker som ligger till framtida tillverkningar, men är inte så dyr till en början. int
hör av dig och berätta lite om

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 30

2012-08-29, kl 21:04

lunsibuns

lunsibuns

Inlägg: 2

Undrar lite vart ni gör kläderna i Sverige..? Oavsett om det bara är sömmerskor! Och hur mycket kostar det ungefär?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 30

2012-12-26, kl 12:50

alpigur

alpigur

Inlägg: 3

hej jag tror att jag kan hjälpa dig om de
jag bor i sverige och jag har textil fabrik i turkiet
vi tillverkar alla sorters av kläder
du kan gärna höra av dig
072 324 10 49
alp

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3