Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Importera skor från USA

Inlägg 1 av 4

2012-07-08, kl 18:05

Piinky

Piinky

Inlägg: 9

Importera skor från USA

Hej, jag har hittat en hemsida från USA där jag skulle vilja importera skor ifrån, hit till Sverige. Dessa skor ska jag sedan sälja via en webbshop.
Ska jag köpa in varorna med VAT-nummer eller utan? Jag är inte registrerad företagare än och har inget VAT nummer än, och skulle vilja beställa hem varorna redan nu.
Ni med erfarenhet av import från USA, vad kostar frakt och hur mycket får man betala i tull? Det är ca 180 par skor som jag ska importera, det väger en del.
Jag har kollat på tullverkets hemsida och googlat runt, men jag blir inte klokare av det.
tacksam för svar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-07-15, kl 23:13

shopusase

shopusase

Inlägg: 3

Hej på www.shopusa.se kan du lätt räkna ut vad frakt tull och moms kostar för din vara innan du handlar från usa!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-08-04, kl 00:21

Balansekonomi

Balansekonomi

Inlägg: 200

VAT-nummer används inom EU eftersom det är momsfritt inom EU.

Ska du dra moms på importen så måste du registrera dig för F-skatt och moms först, annars får du inte dra någon moms.

Momsen bokförs först när du skriver på tullhandlingarna. Du kan beställa nu och registrera dig innan varorna anlänt till Sverige.

Thomas.B.
redovisningskonsult-balans.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2013-02-13, kl 15:05

Shopusa

Shopusa

Inlägg: 1

Ser att detta är en ganska gammal tråd med tänkte ändå göra ett inlägg. Jag arbetar på ShopUSA och som företagare är det fördelaktigt att låta oss sköta importen av dina varor.

ShopUSA kan också upprätta en tull och momsfaktura till verksamheten och på så sätt kan du få tillbaka momsen på de varor som du köper in till din verksamhet.
Du kan använda ShopUSA:s terminal i Virginia Beach som lagerhotell. Detta innebär att du kan handla varor och sända dem till din ShopUSA adress där ShopUSA förvarar dem tills du bekräftar att de ska sändas eller till alla registrerade varor har ankommit. Helt utan extra kostnad.
När du använder dig av ShopUSA betalar du endast lokal frakt inom USA och på en stor volym är frakten till Sverige mycket billigare än om du själv skulle stå för importen.
För mycket stora importer kontakta oss för att få ett specielpris.
Se vår hemsida för mer info www.shopusa.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat