Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Solarium regler/ideer?

Inlägg 1 av 6

2004-12-20, kl 20:42

username

Niclas
Eriksson

Inlägg: 15

Solarium regler/ideer?

Är intresserad av att öppna ett solarium.Har någon nått tips om vad det finns för produkter som man kan sälja på solariet,vill ha lite mer att erbjuda än bara solning..Och vad man ska tänka på tex om det är några speciella regler och lagar för solarium.Tacksam för svar.
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-12-23, kl 19:19

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Hej.

Om du tänker köpa in solarium från ett etablerat solarieföretag så är jag övertygad om att du kommer att få ytterligare produkter att sälja genom dem, eller också kommer andra att höra av dig till dig.. Hitta produkter brukar inte vara ett problem.

Lycka Till!

/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-12-29, kl 15:22

username

Mikael
Nojonen

Inlägg: 7

Hej!
Det finns inte så mycket mer man kan sälja på ett solarium förutom solkrämer som är avsedda för solariebruk, skyddsglasögon och läsk om man har en sådan typ av automat. Har du funderat på ett obemannat automatsolarium eller bemannat solarium? Jag har själv 2 st obemannade automatsolarium och söker lokal för att öppna ett till. Den bästa affärsidén jag har dykt på någonsin. Jag lägger ner ungefär 1 timmes arbete/dag och för tillfället så lever jag bara på det här. Var väldigt noggrann med vilken leverantör du bestämmer dig för. Jag har erfarenhet av dem flesta leverantör och jag vet så mycket om hur den här branschen fungerar egentligen. Hör gärna av dig om du vill veta mer. Jag kan nog svara på dem flesta frågorna som gäller den här branschen.
[email protected]
MVH Micke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-12-30, kl 15:08

username

Niclas
Eriksson

Inlägg: 15

Hej!
Tack Micke för svaret.Jag har mailat dig.

Mvh Niclas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-01-10, kl 18:53

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 11

Hej!
Innan du öppnar solariet måste lokalen vara godkänd av kommunens hälsovårdsnämnd annars blir det dryga böter om de kommer på dig. Varför inte skaffa en större lokal och hyr ut rum till hudterapeut coh massör?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-01-11, kl 22:27

username

Niclas
Eriksson

Inlägg: 15

Tack Tomas(grossistkonsult),Micke(open sun) o azurett för svaren.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat