Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Trött på ebutik!

Inlägg 1 av 7

2012-07-30, kl 18:13

luyisi

luyisi

Inlägg: 4

Trött på ebutik!

Jag har använt mig av ebutik.se nu ett år och är trött på bla att min sida inte alltid funderar, nu tex när jag lagt upp produkter står det "Produktfel Ladda om sidan om någon minut så ska felet vara åtgärdat.", men det hjälper inte alls.
Jag tycker inte sådant ska förekomma om man betalar 600kr i månaden för tjänsten.
Nog med gnäll... det jag ville komma fram till är att jag överväger att byta, och om någon har förslag på andra webb-hotell jag kan använda mig av?
Jag är ju inte duktig på det här med hemsidor i övrigt så det ska gärna vara enkelt att lägga upp produkter osv...
vet om att jag kan googla och söka själv men jag vill ha era rekommendationer(:
Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2012-07-30, kl 19:13

ekpresenter

ekpresenter

Inlägg: 26

Hej,så tråkigt att du har problem. Nu vet ju inte jag vad du har för krav på funktioner och design men jag använder mig utav textalks billigaste alternativ och det fungerar hur bra som helst. Har inte haft några problem alls och jag har använt dem i cirka 1,5 år. Jag kan verkligen rekommendera Textalk.
/Ewa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2012-07-30, kl 21:43

niklase

niklase

Inlägg: 191

Skippa dyra mellanhänder och satsa på gratis alternativ som opencart.com eller wordpress.org. Det enda du behöver är ett vettigt webbhotell.

Hojta gärna till om du behöver hjälp så kan jag erbjuda dig en billig lösning.

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2012-08-02, kl 22:47

Bleedz

Bleedz

Inlägg: 32

Texttalk är ren dynga. Då är till och med e-butik bättre

http://www.50lappen.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2012-08-03, kl 08:50

ekpresenter

ekpresenter

Inlägg: 26

Citat:

Ursprungligen postat av: Bleedz

Texttalk är ren dynga. Då är till och med e-butik bättre


Hej, kan du inte berätta vad du tycker är så dåligt med Textalk? Eftersom jag använder det skulle jag gärna vilja veta. Jag har inte använt någon annan plattform tidigare så jag har inget att jämföra med men jag tycker att det har fungerat bra.
/Ewa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2012-08-05, kl 17:21

bdamibr

bdamibr

Inlägg: 1

Halla

Om det ar en E-shop du vill ha ta en titt pa Prestashop (www.prestahop.com). Ar en renodlad e-shop och har MYCKET funktioner inbyggda. Magento ar ett annat alternativ som dock ar svarare coh dyrare att kontrollera. Om du vill ha allt inbyggt och mer lattstartat finns "prestaworks" (http://www.prestaworks.com/)

Har provat manga webhotell, inga svenska dock, da jag bor i spanien. Har fastnat for Site5 (www.site5.com). Det finns mojlighet att lagga upp flera webshopar (separata domannamn) pa samma konto (MULTIADMIN) betalar runt 100 kr i manaden (TURBO versionen). Och supporten ar GRYMM, vilket for mig ar mycket viktigt. Dock ar allt pa engelska.
Om du sedan vill ha maximal prestanda finns det VPS (virtual private server) fran 450 kr/manad. Men det ar forst om du saljer mycket / har manga gaster per dag.

mvh
Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2012-08-12, kl 12:06

korsa

korsa

Inlägg: 14

Citat:

Ursprungligen postat av: luyisi

Jag har använt mig av ebutik.se nu ett år och är trött på bla att min sida inte alltid funderar, nu tex när jag lagt upp produkter står det "Produktfel Ladda om sidan om någon minut så ska felet vara åtgärdat.", men det hjälper inte alls.
Jag tycker inte sådant ska förekomma om man betalar 600kr i månaden för tjänsten.
Nog med gnäll... det jag ville komma fram till är att jag överväger att byta, och om någon har förslag på andra webb-hotell jag kan använda mig av?
Jag är ju inte duktig på det här med hemsidor i övrigt så det ska gärna vara enkelt att lägga upp produkter osv...
vet om att jag kan googla och söka själv men jag vill ha era rekommendationer(:
Tack på förhand!



Hej,

som någon lite länge upp skrev så är OpenCart eller Wordpress ett bra alternativ. Dock så tycker jag OpenCart passar dig bättre då det kan vara lite omständigt att få en e-butiksmodul till Wordpress att fungera riktigt bra. Vill du ändå använda Wordpress så kommer du nog stöta på "WP E-commerce". Jag rekommenderar att du skippar den och kör på Jigoshop istället då det är ett enklare om mer användarvänligt system.

OpenCart är gratis och kräver endast att du har ett webbhotell. Om du vill lära dig mer om OpenCart så finns det både på loopia.se samt webbutvecklarna.com.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat