Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Driva tillsammans ett Mediabibliotek

Inlägg 1 av 4

2012-08-11, kl 14:28

johanw

johanw

Inlägg: 10

Driva tillsammans ett Mediabibliotek

Hej mitt namn är Johan och jag letar efter någon att driva företag tillsammans med. Jag har en affärsidé klar för mig och en tydlig plan på på hur jag ska gå tillväga. Det jag saknar dock är någon att driva det hela med. Jag har genom erfarenhet tyvärr inte haft möjligheten att träffa rätt person att samarbeta med. Då jag anser det viktigt att man är väl medveten om att en affärsidé tar tid att bygga upp, likaså branding, kundkrets och omsättning.

Jag vill inte på något sätt förringa ambition och drömmar men en partner för mig måste vara införstådd med målsättningar och tidskrävande utveckling. Ni som drivit företag ett tag vet precis vad jag pratar om. Det är hur häftigt som helst med de som lyckas över en natt men man måste komma ihåg att de representerar alla de andra som bygger från grunden.

Så om du läser rätt mellan raderna så har jag oftast kommit i kontakt med de som vill bli rika över en natt och jag önskar nu träffa någon som ser på företagande mer som jag.

Jag har som sagt min affärsidé rätt klar för mig och har gjort både marknadsundersökningar, budgetanalyser och utvecklingsplan klar för mig. Därmed inte sagt att jag inte är öppen för förslag och ändringar. Jag är väldigt flexibel. Men grundidén vill jag verkligen jobba med.

Min affärsidé är inte så komplicerad. Det handlar om att skapa mediabiblioteket.se Ett online lärosäte för olika medier. Det vill säga onlinekurser (video) i Photoshop, Illustrator, After Effects, SEO, Drupal, Joomla, Logic, Final Cut, webbdesign, etc etc etc. Jag har själv mina främsta kunskaper inom PSD, AI, HTML, Drupal, SEO, Animering. Dessutom har jag tidigare studerat till musikproducent så musik och produktion är sånt jag är bra på. Min profession är musiklärare.

Tanken är att erbjuda våra kunder ett bibliotek av kurser inom olika medier. Medlemskapen genererar inkomster. Det gör även reklamintäkter med mera. Jag har tagit fram en 4 - 5 olika ingångsvärden som kan generera inkomst. Förhoppningen är att mediabiblioteket.se även ska bli ett fysiskt lärosäte en dag där vi erbjuder kurser i ovanstående ämnen.

Det var kort om min affärsidé. Jag vet att de flesta håller sina idéer hemliga men jag vill verkligen bara komma i kontakt med personer som känner att det här är något de skulle vilja jobba tillsammans med mig med.

Det vore ju som sagt väldigt bra om du precis som jag är en väldigt kreativ person. Som känner att du vill lära ut och som ser möjligheterna med ett mediabibliotek.

Jag vill att vi går in i det här med lika villkor. Jag söker ingen investerare med pengar. Jag söker en affärspartner som vill bygga upp med kunskaper och arbete. Det är viktigt att du precis som jag har ordnad ekonomi vid sidan om.

Så om du känner efter att ha läst det här långa inlägget att du gärna skulle vilja veta mer. Ta kontakt med mig. Jag är väldigt social och trevlig. Jag tar gärna diskussionen vidare på skype eller via mejl om du har lust.

Jag finns i Sundsvallsområdet men jag ser inga geografiska begränsningar för en inledande dialog.

Hör av dig!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-08-16, kl 19:03

johanw

johanw

Inlägg: 10

ingen? Tråkigt att så få visar intresse. Men det betyder ju något det med!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-08-20, kl 00:11

Pkkz

Pkkz

Inlägg: 18

Skicka gärna lite mer info till [email protected]

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-10-23, kl 09:08

dddennissss

dddennissss

Inlägg: 2

Hej!
Jag har väntat på precis ett sånt här tillfälle att starta upp något ordentligt.
Jag har ganska bra kunskaper i musik, film och foto samt är väldigt snabblärd.
Du får mycket gärna höra av dig så berättar jag mer om mig själv och mina kunskaper.
Mail:[email protected]

Mvh
Dennis

Inläggets betyg
Svara Svara med citat