Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Webbutik för min grafik - hur göra?

Inlägg 1 av 6

2012-08-10, kl 09:53

sarajosefin

sarajosefin

Inlägg: 12

Webbutik för min grafik - hur göra?

Hej!

Jag är en grafisk designer som kommer att starta en liten enskild firma och sälja grafiska tryck vid sidan av en halvtidstjänst. Den kommer alltså att vara i en liten skala, och min budget är liten. Jag har precis börjat kolla mig omkring hur jag ska göra med hemsida och e-handelslösning o.s.v.

Viktigt för mig är att jag är involverad i Designprocessen och även att jag enkelt kan ändra och göra uppdatering av sidan, att den blir "min".

Har varit och kollat lite hos Loopia, där de påstår att det är snabbt och smidigt att göra en butik i "openCart". Någon som har erfarenhet av detta, för- nackdelar?

Mvh Sara

sarajj

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2012-08-12, kl 11:58

korsa

korsa

Inlägg: 14

Hej Sara,

OpenCart är en väldigt smidig lösning som skulle passa din verksamhet bra. Loopia har en del "lektioner" som hjälper dig att komma igång. Jag har jobbat med OpenCart sen dom lanserade och även med plattformen innan det blev OpenCart. Jag har utbildat t.ex Binero i just OpenCart så om du har några frågor så svarar jag gärna på dom här.

Om du vill ha hjälp med att sätta upp en butik så skulle jag kunna hjälpa dig med det också. Jag har skapat moduler och teman som finns på opencart.com.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2012-08-19, kl 21:24

KöpHemsidacom

KöpHemsidacom

Inlägg: 2

Hej Sarajosefin,

www.shopify.com är busenkelt!

Mvh,
R

Robert
www.KopHemsida.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2012-08-27, kl 14:04

krater

krater

Inlägg: 1

Hej,

Jag skulle satsa på en wordpress sida och sedan skaffa något av de gratis butiks plugins som finns. Woocommerce är bra och ganska enkelt. Om man vill börja riktigt okomplicerat i liten skala går det faktiskt fint att använda en simpel wordpress blog och paypal..

mvh/

Petter

http://www.krater.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2012-09-04, kl 12:18

gunka

gunka

Inlägg: 12

Jag har hjälpt en tjej att komma igång med en väldigt enkel hemsida, som hon kan uppdatera själv.
Det är ingen betallösning utan bygger på enkla formulär.
Hon har betalat mig en slant för uppstarten av hemsidan, den är uppe och snurrar sedan ett halvår och kostar henne ingenting, inga månadsavgifter eller webbhotell, endast 99 kr/år för domännamnet.

Hör av dig till mig så kan jag förmedla kontakt med henne!

//Gunilla

Gunilla Karlén
[email protected]
http://www.gunka.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2012-09-06, kl 14:25

sarajosefin

sarajosefin

Inlägg: 12

Tack för alla svar!

Till sist bestämde jag mig för att anlita en en webbyrå, som hjälper mig med kodning och det praktiska samtidigt som jag kan bestämma en hel del av designen själv. Jag tror jag hade slitit mitt hår av att göra det själv, nu kan jag sova gott om natten och koncentrera mig på annat!

Mvh Sara

sarajj

Inläggets betyg
Svara Svara med citat