Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

söker partner som kan tullregler för import export

Inlägg 1 av 6

2012-07-29, kl 03:19

jandarma

jandarma

Inlägg: 6

söker partner som kan tullregler för import export

hej har nu rest en del och har skaffat mig en del kontakter kina,indien,turkiet,tyskland,polen,estland och många mer.
kan importera in nästan vad som helst för riktigt låga priser.

det jag söker är en partner som kan ta hand om deklarationerna och pappersjobbet.

exempel på varorna som kan importeras är t-shirt blanka (5kr) strumpor (1kr).
jag kommer att jobba med olika varor beroende på kunderna här i sverige. som sagt allt kan importeras till en bråkdel vad grossisterna säljer här i sverige.

det jag kommer satsa på är varorna som är hetast på marknaden just nu.

en annan ide är hämta in vinterdäck som är använda lite grann men klarar av 2-3 år till(mönsterdjup 6mm) för ett bra pris (ca 70kr st). som sagt finns många ideer.

hör av dig om intresserad/mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2012-07-29, kl 09:31

carcar

carcar

Inlägg: 5

Hej. Du får gärna berätta lite mer för mig hur du tönkt och hur upplägget skulle kunna vara.

Glöm inte att ha kul, livet blir så mycket roligare då!

Med vänlig hälsning

Carola Karlsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2012-07-31, kl 17:04

Markan

Markan

Inlägg: 13

Citat:

Ursprungligen postat av: jandarma

hej har nu rest en del och har skaffat mig en del kontakter kina,indien,turkiet,tyskland,polen,estland och många mer.
kan importera in nästan vad som helst för riktigt låga priser.

det jag söker är en partner som kan ta hand om deklarationerna och pappersjobbet.

exempel på varorna som kan importeras är t-shirt blanka (5kr) strumpor (1kr).
jag kommer att jobba med olika varor beroende på kunderna här i sverige. som sagt allt kan importeras till en bråkdel vad grossisterna säljer här i sverige.

det jag kommer satsa på är varorna som är hetast på marknaden just nu.

en annan ide är hämta in vinterdäck som är använda lite grann men klarar av 2-3 år till(mönsterdjup 6mm) för ett bra pris (ca 70kr st). som sagt finns många ideer.

hör av dig om intresserad/mvh





Hej,

Jag kan vara intresserad att jobba med dig om du skulle finna mig intressant och vi tycker att vi har trevligt ihop.
Driver en bokföringsbyrå och har bra ekonomi /kan lätt jobba med detta också under en viss övergångsperiod tills vi har utvärderat detta möjlighet/efter några månader
Bor i Stockholm
Hälsningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2012-08-01, kl 01:53

jandarma

jandarma

Inlägg: 6

hej.

allt är klar redan varorna och kontakterna, leverans sättet.
det enda som jag inte förstår mig på är vad som händer när frakten kommer in i sverige och hur det går till. varorna som jag har tänkt mig hämta in är t-shirt (5kr) tändare (0,20öre) vilket det kostar 7-10kr afärrerna här i sverige, doftspray till bil som säljs för 89kr här för 3kr. finns massor av saker man kan hämta och göra det till vinst här i sverige. inga av det sakerna är urfalskning av varumärke eller liknande så det är bara hämta in utan problem.

frakten blir ca 5-10öre per vara. beror på vikten.

priserna på sakerna kan låta lite sjukt men så är det när du köper direkt från tillverkarna.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2012-08-01, kl 22:17

Zoltrix

Zoltrix

Inlägg: 2

Hej!


Låter intressant och jag undrar om vi kan träffas för att se hur vi kan få detta att funka på bästa sätt? Jag bor också i Göteborg.

Hör gärna av dig på mail eller mob.
Mvh Richard

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2012-09-05, kl 17:38

Kranken

Kranken

Inlägg: 7

Du hittar det mesta på tullverkets hemsida.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat