Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hjälp och råd med att starta eget!

Inlägg 1 av 6

2012-07-10, kl 20:58

Anna1988

Anna1988

Inlägg: 1

Hjälp och råd med att starta eget!

Hej!
Jag har varit intresserad av att starta eget under en längre tid, tyvärr har jag inga ideér. Däremot har jag ett startkapital och ett enormt driv.
Främst söker jag någon seriös person att starta upp ett företag med, där vi båda är delägare.

Hör gärna av er för råd, tips och hur jag kommer vidare!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2012-09-07, kl 14:51

Lafayett

Lafayett

Inlägg: 3

Hej mitt namn är lafayette och är kille på 28 år..jag har en idée som jag tror på ...och behöver en kompajon.
Jag är i grund o botten idrottslärare och jobbat mycket inom hälsa o så...men nu vill jag komma in i en annan bransch...där man kan vara kreativ eller måste vara kreativ :) och delvis mycket lek i projekterna ...jag vill starta en event företag, där vi förser företag med olika aktiviteter, grupp lösningar , idrott evenemang. Skräddarsy en dag med olika roliga aktiviteter. Det finns bra med pengar i denna bransch bara man gör god intryck och är väldig drivna sen behöver vi enormt med stor kapital att börja med..om du är intresserad kan vi prata mer och prata mer detaljerad och seriöst..
Hör av dig
0735578522
Med vänlig hälsning,
Lafayette

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2012-09-09, kl 12:09

annal

annal

Inlägg: 1

Hej! Jag har ett par goda affärsidéer, behöver en seriös kollega att bolla med och utföra dessa/någon idé. Hör gärna av dig. MVH Anna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2012-09-09, kl 13:21

Lafayett

Lafayett

Inlägg: 3

Hej Anna..vad har du för idéer ? Inom vilken bransch?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2012-10-26, kl 13:51

bsilarsson

bsilarsson

Inlägg: 3

Hej Anna, jag var i samma situation som du innan jag startade eget. Vad jag gjorde var att utgå ifrån mig själv, hur vill jag att min vardag ska se ut om jag lyckas?
Skippa alla erbjudanden, eftersom det kommer att ta lång tid och kräva mycket energi och uppoffringar att nå ditt mål. Därför är det bättre att du definierar målet innan du ger dig in på affärsidén. Vill du har en butik? då är du bunden till en plats, kanske helgarbeten osv. Vill du vara konsult? då står dina intäkter i direkt relation till din tid. Sälja på nätet är perfekt, nätet jobbar för dig dygnet runt och når hela världen. det är inte så kostsamt att starta. Men man måste ju ha något att sälja. Som sagt, utgå ifrån dig själv, vad är du bra på, hur och när kan du jobba osv. Lyssna på dina vänner om vad de tycker du är bra på, ofta kan man ha en missvisande självbild.

S Larsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2012-10-26, kl 15:47

Kemeny

Kemeny

Inlägg: 43

Hej Anna!

Jag håller helt med Sunes uttalande angående den punkten, tänk på vad du är bra på samt vad du trivs med att göra och försök komma på något sätt att kunna ta betalt för det, det är otroligt viktigt att trivas med det du gör för att orka lägga ner 100% och arbetar med det under en lång framtid.
Du kommer helt undermedvetet att arbeta mycket mer och intensivt om du tycker om det du gör, så som jag tidigare nämnde, kom på något du är bra på/gillar att göra och försök ta betalt för det!

Söker du någon som kan agera bollplank så är du varmt välkommen att höra av dig, jag driver själv tre stora webbsajter på nätet och har mycket erfarenhet inom just detta område från start till att ha en välfungerande webbsajt med mycket synlighet som leder till fler kunder.

Med vänliga hälsningar,
Mathias

Klicka hem gratis kontantkort/simkort.

http://www.simkort.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat