Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hitta annonsörer till min enkla men smarta tjänst?

Inlägg 1 av 1

2012-09-24, kl 19:56

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Hitta annonsörer till min enkla men smarta tjänst?

Jag har en idé till ett enkelt genomförbart verktyg som lätt kan finansieras både genom användare och annonsörer.

Programmeringen kan jag fixa själv och jag har redan ett företag att köra byråkratin igenom. Det jag inte har är kunskap om vad jag ska leta efter när det kommer till moderna och smidiga men inte svindyra betalningssystem och hur man får in foten i annonssnurrorna?

Vet att det finns wordpress-moduler etc. för de flesta betalningslösningar men jag vill kunna erbjuda prenumerationsmodeller och inte bara engångsbetalningar. När det kommer till annonsnätverk har jag inte hållit på med det sen Tradedoubler var nytt även om jag har läst om företag som AdProfit mm.

Området min tjänst kommer att användas i är problemlösning generellt och för företag blir det då beslutsstöd osv. Jag vill kunna erbjuda annonsering för tjänsteföretag i den sektorn som ett mer avancerat steg vidare från min tjänst - var börjar jag? :P

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Svara Svara med citat