Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Ersättning/skadestånd vid feldebitering?

Inlägg 1 av 2

2012-10-03, kl 15:23

joacimwallgren

joacimwallgren

Inlägg: 3

Ersättning/skadestånd vid feldebitering?

Hej!

Jag behöver hjälp med en sak. Den är en lång bakomliggande historia, men jag ska försöka sammanfatta det. Jag har importerat varor från Asien via P.EX, p.g.a. slarv från P.EX har jag blivit debiterad mer än vad som ursprungligen avtalats. Slarvet hos P.EX. innebar att de givit otydliga prisuppgifter samt läst fel på transportdokument och debiterat mig för vikter och volymer som inte stämt. Efter 3 månaders kämpande har jag nu fått dem att gå med på att ersätta mig för mellanskillnaden, som är ca. 1000 SEK. Jag har dock krävt ersättning för den tid och möda som jag har lagt ner på att ringa om maila, det vägrar dem dock utge. Ersättningen som jag har krävt var att får rabatt på en framtida beställning.

Min fråga nu är om jag har rätt att fortsätta kräva ersättning för detta? Finns det någonstans jag kan vända mig för att få hjälp? Jag driver enskild firma och är ju inte konsument, varpå Konsumentverket är uteslutet, men finns det någon liknande organisation vars ord väger tungt för oss småföretagare som i lagens mening faktiskt är den "svagare parten"?

Jag vill inte lämna in en stämningsansökan till Tingsrätten.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-10-04, kl 09:44

Företagarna

Företagarna

Inlägg: 14

Hej

Slå gärna mig en signal så kanske vi kan hjälpa kring denna fråga.

Mvh
Art Lindström
Företagarna

Företagarna
Sveriges största organisation för småföretagare.
Vi arbetar för att ni ska lyckas.
Förenkla ditt företagande och sänk dina kostnader.
Kontakta mig om du vill veta mer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat