Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Äntligen en idé som är i världsklass!!

Inlägg 1 av 8

2012-10-17, kl 13:38

anden4444

anden4444

Inlägg: 12

Äntligen en idé som är i världsklass!!

Jo nu har jag äntligen kommit på en idé som kan i långa loppet bli en riktig stor grej. så nu behöver jag hjälp. behöver nog 2-3personer som kommer bli delägare och har vissa kunskaper. Behöver ett visst kapital, behöver någon som är "datasnille". Lovar att idén är riktigt bra, gäller bara och få till den snyggt. Vet inte hur jag ska sälja in idén utan att behöva prata om den för mycket. Hör av er på ngt vis så ska jag berätta för dem som har "viljan" att starta ngt stort. Tror det är en idé som kommer utveckla den "moderna" sättet att hantera dagens teknik.

Mvh Andreas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2012-10-18, kl 09:09

anden4444

anden4444

Inlägg: 12

Suttit sömnlös inatt efter kommit på denna idén....verkar bli för stort för mig detta tror ja...behöver verkligen ett bollplank och studsa några ideer med... fan skakar ju nästan av bara tanken om man skulle lyckas med detta...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2012-10-19, kl 08:42

JanneK

JanneK

Inlägg: 4

Står du för det behövda kapitalet?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2012-10-19, kl 11:05

anden4444

anden4444

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av: JanneK

Står du för det behövda kapitalet?



jag vet inte hur det blir nu, behöver någon och bolla idén med nu....kapitalet får nog bli en helt annan fråga, jag har funderat så mycket nu så idén är nog större än vad jag kan hantera just nu ...eller omfattningen på det hela. fast någon kanske kommer säga att det är en lätt och billig lösning vem vet. jag har inte den kompetensen till det så jag vet inte i dagsläget. vill bara hitta någon pålitlig och bolla idéen med just nu ...så jag inte är helt ute och cyklar..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2012-10-19, kl 19:40

JanneK

JanneK

Inlägg: 4

Anledningen till varför jag frågar om kapitalet är att jag vet inte om en idé är speciellt mycket värd om man inte kan göra någonting åt det.
Om du behöver hitta folk som kan göra det faktiska jobbet och andra som betalar kalaset, när det du kan bidra med är att motvilligt avslöja detaljer om varför folk ska lägga deras tid och pengar på det, kan det ge ganska dåliga vibbar.. Och i ärlighetens namn, varför behövs du efter att du har berättat om idén?

Om det är entreprenörskap på riktigt, skaffar du kapital och anställer/betalar någon att implementera det åt dig. Då är risken liten att du blir av med det du har skapat.

Med det sagt, jag har själv inte tid med stora projekt och har ingen plan på att starta någonting stort (även fast jag har sådana idéer), så om du litar på mina ord så kan jag bidra med bollplankeri om du så vill.
Om du är allt för paranoid är det kanske bättre att diskutera med släkt & vänner som du kan lita på. :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2012-10-19, kl 22:31

anden4444

anden4444

Inlägg: 12

Janne.. Var faktiskt rätt kloka ord. Ska ta dem i betraktelse och lyssna och gå igenom dem.. Tackar för svaret..:)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2012-10-20, kl 01:24

JanneK

JanneK

Inlägg: 4

Jag hoppas det gav/ger en knuff åt rätt riktning, så att det inte bara blir till en av alla drömmar man har som man inget gör åt. Om man bara inser att det är ett eget ansvar att se till att idén realiseras, då undersöker man saken tills man är säker på att man [inte?] vill göra det. Dvs. lägga sin tid och peng på det.

"Ingen ville investera i det" är inte ett argument, så länge du själv inte har redan lagt en större summa på det (hur stor är sannolikheten att DU skulle lägga pengar på någon ANNANS idé, om du håller så hårt i dem även när det gäller egna idéer? Samma sak tycker nog de som du vill ska investera i din idé..).

Undersök vidare, och ju mer dina undersökningar visar att det faktiskt håller, desto mer jobb behöver du också göra för att bygga vidare på det så att du har mer än en flyktig idé, för att därefter antingen finansiera rubbet själv, eller ta delvis hjälp av folk som ser vad du har åstadkommit hittills (att någon andra skulle finansiera ditt projekt till 100% är osannolikt).

Lycka till! :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2012-11-05, kl 10:32

andrzej

andrzej

Inlägg: 5

Är det aktuellt?
Söker du kapital eller ngn som kan hjälpa med idee? Har erfarenhet med driva olika bygg/industri projekt ca 8år i Sverige (med svensk, polska och estniska killar) och nu söker duktig och ärlig samarbetspartner. Affären mellan Pol-Swe kan också bli aktuell. Är du intresserad för att prat?
ring för vidara info 070-0428684

Mvh
Andrzej

Inläggets betyg
Svara Svara med citat