Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Ny klädbutik

Inlägg 1 av 3

2012-11-06, kl 01:09

MommyMagnolia

MommyMagnolia

Inlägg: 25

Ny klädbutik

Hej!

Jag har en ide till en butik jag vill öppna. Men det är kapitalet som fattas. Butiken skulle öppnas i en medelstor svensk stad. Butiken riktar sig till blivande mammor och barnföräldrar och kommer att erbjuda mammakläder och underkläder samt baby och barn kläder. Även en viss del barnskor och accessoarer. Den här staden har ingen butik som erbjuder detta idag och det är något som verkligen saknas.

Jag har hittat en lokal i centrum på den här staden i en populär galleria. Jag har kontaktat ett flertal leverantörer och ett flertal av dessa kommer vara exklusiva för denna region och i vissa fall även Sverige. Det kommer även utvecklas ett eget klädmärke för butiken, och det kommer att finnas en webshop i anslutning till butiken.

Som sagt så är det kapitalet som fattas och även till viss del ett bollplank med erfarenhet inom detta. Jag har jobbat i många år som säljare och även som butikschef så jag vet vad dag till dag arbetet går ut på.

Så det jag söker nu är kapitalet. Jag misstänker 300.000-500.000:- Men jag söker även ett bollplank med mer kunskap än mig.

Jag ser helt att en första kontakt tas via privat meddelande här på forumet alternativt ett svar på detta inlägg.

Med vänliga hälsningar

Linda Andersson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-11-07, kl 15:28

tobbedenbästa

tobbedenbästa

Inlägg: 2

barnföräldrar? :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-11-18, kl 10:11

andersse

andersse

Inlägg: 10

Hej Linda,

www.foretagsfinansiering.se finns en gratis e-bok med massa tips om hur man kan finansiera sin start. Finns massa olika alternativ och det som är bäst för dig beror på verksamheten.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat