Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Bilfirma - Frågor?

Inlägg 1 av 3

2012-12-11, kl 20:58

pshycic

pshycic

Inlägg: 50

Bilfirma - Frågor?

Hej.

Nu har jag gjort något som man kanske inte ska. Jag har startat en bilfirma för försäljning av begagnade bilar. Detta har jag gjort utan någon som helst branscherfarenhet men med ett brinnande intresse.

Jag har nu gjort detta i ett år och jag går med vinst och det ser ut att fungera.
Men eftersom jag inte har någon egentlig koll på branschen har jag ingen koll på om siffrorna är bra eller dåliga. Se nedan för exempel på frågor som jag skulle vilja ha svar på från de som har egen liknande verksamhet eller har haft.

Hur bör en god vinstmarginal se ut?
Hur belånad kan man vara? är 0% belånad idag.
Var annonserar man förutom Bytbil.com och Blocket?
Har problem att hitta bilar för lagerhållning. Hur gör ni?


Det skulle vara enormt roligt om man fick tag i en mentor som kanske har en fullt fungerande och vinstdrivande firma men i en annan del i landet och således inte konkurerar med min verksamhet och kanske kan fungera som mentor.

Hoppas på många svar!
Tack :)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-12-18, kl 09:58

pshycic

pshycic

Inlägg: 50

Är det ingen som är i branschen och kan hjälpa mig lite?
Någon som känner någon kanske?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-12-18, kl 23:10

omaro

omaro

Inlägg: 34

Jag kan inte så mycket om den branschen.
Men var man annonserar förutom Bytbil.com och Blocket? Det vet jag!!

Vi på skratt24 webbyrå skapar en professionell hemsida till dig för endast 2499 Kr! Billigt va?
Inte bara det vi hjälper dig så att du får minst 100 besökare per dag till din hemsida som vi hjälpt dig med så du kommer få 100 pers som kollar in dina bilar och säkert så kommer ett par utav dem ringa er så du får ett par samtal varje dag tack var det oss!

Vi skapar visitkort och affischer som vi lägger ut för ett pris som vi tillsammans diskuterar.

Kolla in http://skratt24.se/webbyra.php och läs mer om oss!
Omar Mohammed
Skratt24
[email protected]
www.skratt24.se

Skaffa vår 3 GB gratis molnlagrings tjänst och få 500 MB extra per värvning.
Vi erbjuder även webbhotell, webbutveckling, billiga webshop och massor.
kolla in www.skratt24.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat