Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Facebook annonsering

Inlägg 1 av 3

2013-01-15, kl 08:47

TheLuxuriousMama

TheLuxuriousMama

Inlägg: 3

Facebook annonsering

Hej!

Jag är ny inom ehandels branschen och tänkte mig på att göra facebook annonsering men det verkar väldigt klurigt och ger det verkligen någonting? Någon som har prövat och har mer kunskap angående detta? Vad ska man tänka på, jag vill gärna undvika lite fallgropar i mina första annonsering om det går.

Tacksam för svar!

/ The Luxurious Mama - driver exklusiv mammawebbutik, www.theluxuriousmama.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-01-15, kl 09:52

PalleL

PalleL

Inlägg: 1

Har inte heller fått kläm på det där riktigt än - man får prova sig fram.

Det absolut viktigaste är nog att sätta en klart begränsad budget då kan det inte bli orimligt dyrt.

Sedan kan man använda deras annons-hanterare som liten marknadsundersökning och tratta ned sin målgrupp (utifrån cirka halva Sveriges befolkning t.ex.).

Man kan även ha sponsrade inlägg.

Sedan finns andra sätt att annonsera som t.ex. Google.

Lycka till (och berätta gärna hur det går)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-01-19, kl 01:47

username

Johan
Nilsson

Inlägg: 27

Hej på er!

Jag driver ett företag som heter Just Update och vi hjälper andra lokala företag att marknadsföra sig på framför allt Facebook och Google.

Vi hjälper gärna till att driva era annonskampanjer, och gör det då under 1 månads tid för att det ska ge bästa möjliga resultat.
Och Ja, annonsering på Facebook ger absolut någonting.

SKa försöka förklara lite grann här:

Facebook annonseringen funkar så smart att man kan välja vilka man vill visa sina annonser för, genom att man ställer in exakt den målgrupp man är ute efter.
En smart grej är den att annonserna visas framförallt mot vänner vars vänner gillar ditt företag på facebook, eller din sida på nätet. Personliga rekomendationer är det största säljfaktorn som finns.
Exempel är om jag gillar din hemsida eller facebooksida, och du väljer att annonsera om den på facebook, så kommer det stå inför alla mina vänner att Johan gillar den här sidan när annonsen visas.

Det finns massa olika inställningar man kan göra exempelvis, ålder, städer, yrken, singlar, familjer, speciella intressen osv.
Under tiden man gör sina inställningar så ser man hela tiden hur stor målgruppen blir.

Det finns 2 olika sätt att betala för sina anonnser, antingen per click (cpc) eller per 1000 visningar (cpm).
Vilket som är bäst beror helt o hållet vad man är ute efter, och ibland får man oxå prova sig fram till vad som är bäst.
Kanske vinner du på att få en stor mängd klick och mycket besökare till hemsidan, kanske behöver du bara ett fåtal klick om det är rätt personer som klickar på annonserna.

Budget ställer man som dagsbudget eller en livstidsbudget.
Så man vet hela tiden vad man betalar för.

Det är inget svårt att ställa in dessa inställningar och få ut en annons.
Problemet ligger i att få till dem bra, och få folk att klicka på dem.
Det handlar mycket om rätt titel, rätt beskrivning, rätt bild, rätt tidpunkt, osv.
Det är ett tidskrävande jobb, och för för rätt verksamhet så kan det vara en väldigt värd investering.

Läs gärna mer om vår annonseringstjänst på vår hemsida.

http://www.justupdate.se/annonskampanjer/

Hör gärna av er oavsett om ni vill anlita oss eller inte, med frågor, så svarar vi gärna på dem.

Mvh
Johan Nilsson

Johan Nilsson
[email protected]
www.justupdate.se


Inläggets betyg
Svara Svara med citat