Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Samarbetspartner sökes

Inlägg 1 av 2

2013-01-16, kl 13:39

yasosoft

yasosoft

Inlägg: 5

Samarbetspartner sökes

Jag söker en person som har eget IT-företag i Sverige och som idag inte får dagarna att gå ihop helt eller kanske inte alls.

Jag har ett flertal färdiga webbaserade IT-system inom främst finanssektorn men även CMS-baserade webbsystem som kan användas inom flera olika branscher och områden.

Systemen är utvecklade i sin första version redan under 1990 talet och har vidareutvecklats och uppdaterats löpande genom åren för att dels följa rådande lagar och riktlinjer på marknaden och dels för att systemen alltid ska vara utvecklade på den senaste tekniken med de funktioner som användarna för tidsperioden efterfrågar.

Systemen är utvecklade i Microsofts programmeringsspråk, företrädelsevis VB.Net och ASP.Net med Microsoft SQL-server som databashanterare.

Således så behöver den samarbetspartner jag söker ha kunskap om och kunna utveckla i Microsofts utvecklingsmiljö, om samarbetet även ska gälla utveckling av systemet och anpassningar till kunder.

Önskvärt är också att det finns en viss insikt i hur finansmarknaden fungerar eller kapacitet och vilja att ta till sig den kunskapen. Inget märkvärdigt utan bara en generell kunskap om branschen som systemen vänder sig till.

Utöver det så är det viktigt att man är korrekt, punktlig, intresserad, tillgänglig och engagerad av att samarbetet fungerar och att man behärskar det svenska och engelska språket både i tal och skrift.

Eftersom systemen redan är klara och sedan tidigare beprövade så kan samarbetet komma igång snarast och det finns idag en del förfrågningar från potentiella kunder.

Jag erbjuder ett samarbete där vi delar 50/50 på alla intäkter för systemförsäljningen och intäkter vid anpassningar till kunder och vidareutveckling av systemen, om samarbetet även omfattar utvecklingen.

Det krävs inget eget kapital utan enbart att man har lite tid att sätta av för att sätta sig in i och gå igenom systemen så man vet hur systemen fungerar som man ska arbeta med.

Om intresse finns så tveka inte att kontakta mig snarast för mer information.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-01-20, kl 20:19

PerH

PerH

Inlägg: 2

Hej.
Jag tycker detta låter mycket spännande!
Jag har själv jobbat med webbutveckling (i ASP.NET) i över 10 år och mestadels vb.net som programspråk (sista åren har det blivit lite mera C#). Har jobbat en hel del med CMS (både färdiga plattformar så som EPIServer & N2CMS), men även tagit fram ett par egna CMS-verktyg. Jag har alltid jobbat nära (direkt mot) kunden så jag förstår verkligen vikten av bra kundkommunikation.

Hur mycket tid tror du att det handlar om?
Kommer jag kunna jobba på distans?
Maila gärna mig med mer info och/eller om du skulle vara intresserad av att träffas.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat