Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

sy upp kläder i afrika

Inlägg 1 av 4

2013-01-21, kl 00:53

paleapaloma

paleapaloma

Inlägg: 1

sy upp kläder i afrika

hejsan!
jag undrar om någon har kontakter till ställen som syr upp kläder i afrika..jag har hittat ett ställe i Kenya som jag antagligen kommer vända mig till, men alltid bra att jämföra priser och kvalitet :)

vet att det inte är så vanligt att sy upp kläder i afrika, och att det kanske finns billigare ställen, men en av anledningarna är att jag faktiskt vill använda afrikanska tyger..

Vet någon hur det brukar fungera när man får kläder uppsydda. Kräver de flesta att man kommer med mönster att sy efter eller brukar man kunna visa bilder/skisser och sedan har de mönsterkonstruktörer? alt. om man kan ta med ett plagg som man vill ha uppsytt

är egentligen ganska "enkla" saker jag tänkt mig - vanliga skjortor med knäppning fram bl.a.

Vet också att man kan hitta mkt afrikanska tyger i södra London, och att det även i London går att hitta många "clothing manufacturers"...frågan är om det blir billigare att köpa från afrika, eller om det går jämt ut med frakt/tull etc...tänkte starta med en mindre kollektion på kanske 200-300 delar..

tack på förhand!

mvh Victoria

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2013-01-28, kl 21:08

Florence

Florence

Inlägg: 8

Hej Victoria!

Tanzania är ett land som syr mycket kläder. Dom har mycket fina afrikanska tyger och det kostar inte så mycket. Om du vill ring mig 070 6165120, du ska få informationen.

Hälsningar
Linda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2013-12-22, kl 17:50

Hersi

Hersi

Inlägg: 3

Hej Victoria!
Som Linda sa i Tanzania syr mycket fina kläder,Jag själv har köpt många gånger till mig och till mina anställda(arbetskläder) om du behöver hjälp så kan jag hjälpa dig att skapa ett nätverk där som du kan själv har kontakten med.Kontakt mig genom inbox här så vi kan pratta vidare.

Hälsningar
Said

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2014-06-19, kl 19:53

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hur ser kvaliten ut på produkterna därifrån då? Och om man inte vill ha med just "afrikanska" tyger, går det att ordna också?

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat