Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Hjälp!! hur börjar jag? vill importera kläder.

Inlägg 1 av 3

2013-01-28, kl 18:32

RonjaG

RonjaG

Inlägg: 3

Hjälp!! hur börjar jag? vill importera kläder.

Hej,

Jag känner mej helt lost och hade verkligen uppskattat om någon kunde hjälpa mej att förklara lite hur olika saker fungerar.
Känner mej som en 5 åring och hade behövt ha informationen steg för steg, hur man går tillväga, om någon skulle ha lust eller tid att göra detta.


Grejen är den här:

Jag och en kompis har bestämt oss för att börja importera underkläder för att sedan sälja dessa dels på tradera, till att börja med.

Vi har ingen aning om hur vi ska börja eller vart vi ska vända oss, har försökt googla men blir inte klokare.

Måste man registrera företag för att göra detta eller kan man ha det som en privat "hobby"?

Vilka sidor är billiga och seriösa, vilka sidor är bra helt enkelt att importera ifrån?

På många sidor verkar det som att man måste vara företag för att få lov att importera, stämmer detta?

OM vi måste starta eget företag, kommer vi då bli tvungna att betala skatt, trots att vi räknar med att det kommer ta ett tag innan vi börjar gå plus och få rullians?

Hur gör man helt enkelt?


förstår självklart att det är en process som kanske inte är jättelätt, är fullt medveten om det, men vill bara veta i vilken ände jag ska börja helt enkelt.


Jätte tacksam för svar


MVH Ronja Grevillius

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-01-28, kl 23:59

MommyMagnolia

MommyMagnolia

Inlägg: 25

Jag skulle tipsa om att gå in på Tullens hemsida och läsa på lite där. Sen finns det garanterat någon med mycket information på den här sidan jag själv har fått många svar här. Men när det gäller import och regler skulle jag börja med Tullens hemsida. Minns jag inte helt fel så har jag för mig att dom även har infomöten. En annan bra sak kan vara att gå "starta eget dagen" så är flera gånger om året på ett antal orter. Där får du massor av information sist jag var på ett sånt möte så var just tullen där med.

Lycka till!

Linda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-01-28, kl 23:59

MommyMagnolia

MommyMagnolia

Inlägg: 25

Jag skulle tipsa om att gå in på Tullens hemsida och läsa på lite där. Sen finns det garanterat någon med mycket information på den här sidan jag själv har fått många svar här. Men när det gäller import och regler skulle jag börja med Tullens hemsida. Minns jag inte helt fel så har jag för mig att dom även har infomöten. En annan bra sak kan vara att gå "starta eget dagen" så är flera gånger om året på ett antal orter. Där får du massor av information sist jag var på ett sånt möte så var just tullen där med.

Lycka till!

Linda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat