Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Webbreklam

Inlägg 1 av 3

2013-01-29, kl 12:25

makerlund

makerlund

Inlägg: 2

Webbreklam

Hej.
Jag håller på med en hemsida för vårt centrum, helt på eget bevåg, då det saknas en sådan idag.
Där har jag tänkt att lägga upp alla handlare, butiker och restauranger osv. gratis.

Men sedan har jag tänkt att dessa företagare skall erbjudas att annonsera på hemsidan med speciella erbjudanden, antingen veckovis eller månadsvis...

Vad skulle vara skäligt att ta betalt för en sådan tjänst? Naturligtvis beror det väl på var den blir placerad, eller hur stor yta de får, men på ett hum ungefär?

Tack på förhand...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-01-29, kl 15:49

username

Johan
Nilsson

Inlägg: 27

Hej!

Hur mycket du kan ta i betalt beror helt enkelt på hur mycket sidvisningar din sida har.
Har du inga besökare och knappt några sidvisningar så blir det svårt för dig att ta betalt för det.
Man brukar betala per tusen visningar när det gäller annonser. Ett par kronor per tusen sidvisningar.

Det du behöver är att få igång sida så att du har mycket besökare kontinuerligt, och när du har det, så kan du börja tänka på annonser.

Ett alternativ är att varje företag som finns med på sidan får en profil. Vill man utveckla profilen med mer information än den sk grundinformationen, så kostar det. Det kanske kan handla om bilder, erbjudanden, mer information, högre placering på sidan osv

Men likadant där, de kommer vilja se att du har besökare, innan de kan tycka att det är en lönsam investering.

Så satsa på göra sidan så bra som möjligt, marknadsför den, och få besökare till den.

Lycka till.

Johan Nilsson

-----------------
Just Update AB
www.justupdate.se
Digital marknadsföringsbyrå

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-02-01, kl 12:19

makerlund

makerlund

Inlägg: 2

Tack Johan, det är väl som du säger. Jag börjar med att få upp sidan för att se vilken trafik den får, så får jag ta det därifrån sedan...
\\Micke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat