Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Sv Bilfirma, Partner/Starthjälp m.m

Inlägg 1 av 5

2013-01-23, kl 23:39

kladerian

kladerian

Inlägg: 8

Sv Bilfirma, Partner/Starthjälp m.m

Hej.

Har sedan tidigt 2005 levt mer eller mindre på att inhandla, reparera & lackera och sälja vidare till folk vars jag ännu inte fått något klagomål ifrån.

Min ålder är 25 år gammal och jag växte upp ganska oekonomiskt där man fick lära sig att bidra till sin egen inkomst och via sin förmåga ( ifall man hadde någon ) tjäna sina pengar. Min var taletsförmåga, stoltheten och driften till att inte ge upp.

Exempel affärer på bilar jag bytt högt och därefter sålt till en större vinst.

Saab 9-3 Aero -05 19.000:- Bilen fick sig lite kärlek och blev rekondad samt renoverad för en summa totalt 5000:-, vilket totalt blev en utgift med bil på 24.000:-. Bilen byttes emot en Bmw M5 e39 årsmodell -99 med rasad koppling vars kostade mig runt 4000:- att byta. M5an byttes därefter emot en Bmw X5 3.0D - 05 som såldes strax därefter för 116.000:-, Totala vinsten blev där ~ 90.000:- Och tidsperioden för bytena var närmare 8 dagar totalt.

Kommit över Golf 4 Highline TDI - 99, 23.000mil vilken blev nybes samma dag för runt 6000:-, såldes vidare för 30 snåret.

m.m

Har även vart drivande med att köpa bilar för summor utav 5000 - 15.000:- som i genomsnitt jag har gjort en vinst på runt 7000:- st.

Jag väljer att vända mig till startaeget för att hitta en person som är villig till att bidra / vara involverad i att öppna denna idén då jag själv inte är speciellt insatt i pappersarbetet utan mer involverad i reperationerna / kontakterna med reperatörer för rätt pris samt lackerings arbeten till lovande priser.

Vi har en större bilfirma i byn jag bor, men vad gör den för misstag? Jo dem har inte bilarna för den lite fattigare / yngre generationen. Bilar för 10 - 25.000:-, vart är dessa bilar? Jo dem finns inte där utan säljs hej vilt på blocket.se istället.

För att handla på firman i byn är det emot finans, eller minimum belopp på 40 och upp till 300.000 vilket är ett mål för alla, men vart börjar man? Jo man börjar lägre.

Vad behövs? Lokal för kontor samt garage med billyft / tillgång att tvätta,rekonda och lackera bilar. Ett startbelopp där man handlar in ett visst antal bilar som därefter rustas upp i toppskick för att säljas nöjt ut till kund.

Hör gärna av er vid intresse till mig, jag diskuterar gärna och är väldigt lätt att ha o göra med.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2013-01-23, kl 23:44

kladerian

kladerian

Inlägg: 8

Glömde tillägga att ev lokaler samt garage finnes i byn och bör inte vara några problem o klämma sig in.

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2013-01-29, kl 17:43

Ryan

Ryan

Inlägg: 6

Hör av dig till : [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2013-02-01, kl 11:53

penjvini64

penjvini64

Inlägg: 9

SKICKA ETT MAIL .ÄR INTRESSERAD VILL HÖRA DETALJER .
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2013-02-01, kl 20:28

kladerian

kladerian

Inlägg: 8

Mailat dig så hör av dig där

Inläggets betyg
Svara Svara med citat