Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Starta en bloggportal?

Inlägg 1 av 4

2013-02-03, kl 17:26

miiow

miiow

Inlägg: 38

Starta en bloggportal?

Funderat ett tag på om man skulle starta en ny bloggportal. Som blogg.se, devote osv. Det är ju väldigt populärt att blogga idag och hade inte tänkt mig en så stor som de jag nämnde, utan en mer sluten bloggportal där mer exklusiva bloggare kan blogga.

Har tänkt mig fördelar som:
- Lättare att synas, t.ex att alla nyskrivna inlägg kommer upp på förstasidan.
- Sidan ska göras i wordpress = enkelt att administrera bloggen
- Massa designteman att välja mellan och en spalt med designtips
- Enklare att tjäna pengar då bloggarna kan lägga in egna annonser mellan inläggen + en massa andra tips.
- Bloggarna ska kunna ha en liten butiken på bloggen om så önskas med katalog, kassa och allt annat för att sälja.

Det är några av dem. Någon som tror att det är lönsamt eller det är slöseri med tid? Uppskattar all feedback (positivt som negativt) och tips.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2013-02-07, kl 16:02

AHinvest

AHinvest

Inlägg: 28

Svår konkurrens men ganska billigt att sätta upp och testa.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2013-02-10, kl 23:34

zabsv

zabsv

Inlägg: 14

Jag tror det svåraste är att få besökare till en ny bloggsida. Jag tror iden är bra, och att lönsamheten beror på hur bra du lyckas marknadsföra sidan.

www.expressit.se - Programmering för webb och appar.
foretagsideer.se - Hitta affärsideer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2013-02-16, kl 14:56

simonsaverud

simonsaverud

Inlägg: 5

Hej! Jag uppmärksammande precis din tråd i efterhand. Jag har samma intresse som dig och ett projekt på gång. Du kan läsa mer i min tråd när du har lust. http://startaeget.se/forum/thread/partners_soekes_till_bloggtjaenst/48543#post_55665

Hör av dig om du vill samarbeta eller bara växla idéer.

[b]WEBBDESIGNER & GRAFIKER[/b]

Skicka offerter till e-post [email protected]. Svar inom 48 timmar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat