Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Lösningar för kortbetalning

Inlägg 1 av 6

2013-02-12, kl 16:06

username

Viktor
Predan

Inlägg: 6

Lösningar för kortbetalning

Hej forumvänner,

Jag håller på och tittar på möjligheten att införa kortbetalning för mina kunder, och kostnader för detta. Jag har bland annat kikat på Payson och Dibs. Någon som har erfarenhet av dessa lösningar och vill dela med sig? För- respektive nackdelar?

Med vänliga hälsningar,
Viktor Predan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2013-02-13, kl 09:43

simonsaverud

simonsaverud

Inlägg: 5

Hej Viktor. Kan du utveckla din tanke lite? För vilket syfte? Pratar vi om en e-butik?

Swish är en ny tjänst mellan några svenska banker. Du och personen i fråga som vill göra transaktionen måste dock vara anslutna till tjänsten. Du betalar via ett mobilnummer. Ungefär som PayPal fast mer portabelt då du kan göra betalningen med telefonen i handen. www.getswish.se

iZettle är en annan ny tjänst för kortbetalningar via din iPhone. Du fäster iZettle-modulen under din iPhone och genomför betalningen med kundens betalkort. www.izettle.com

[b]WEBBDESIGNER & GRAFIKER[/b]

Skicka offerter till e-post [email protected]. Svar inom 48 timmar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2013-02-13, kl 11:22

Akeson

Akeson

Inlägg: 12

Kolla in "klarna checkout".

Vi har beställt det, just nu kör vi nets auriga.

www.proteinbolaget.se

Sveriges BILLIGASTE kosttillskott med alla de BÄSTA märkena hittar du hos ProteinBolaget!

www.proteinbolaget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2013-02-13, kl 13:51

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Hej Viktor!
För att vi lättare ska kunna vägleda dig så måste du berätta om det är en kortlösning för en fysisk butik, eller om du är intresserad av att ta betalt över internet.

// Emil

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2013-02-13, kl 17:10

username

Viktor
Predan

Inlägg: 6

Hej,

Ja, det är internetbetalning som är aktuellt! Såg det nästan som så självklart att jag glömde nämna det i inlägget.

Simon: Tack för tipsen. Jag är dock mer intresserad av "tradtionella" internetbetalningslösningar på en webbplats, som de som jag nämnde i inlägget. Har du någon erfarenhet av dem?

Akesson: Tack för tipset om Klarna. Varför valde ni Klarna check-out och inte Dibs eller Payson?

Med vänliga hälsningar,
Viktor Predan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2013-02-14, kl 09:10

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Vad är det du ska sälja? En internettjänst eller driver du en webbbutik?

// Emil

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat