Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Partners sökes till bloggtjänst

Inlägg 1 av 4

2013-02-12, kl 18:08

simonsaverud

simonsaverud

Inlägg: 5

Partners sökes till bloggtjänst

SÖKES

En eller fler som kan utveckla min idé längre. Är du bra på att skriva och har kännedom om bloggvärlden? Hör av dig!

OM VERKSAMHETEN

Webben är ännu en väldigt outforskad mark för svenskar. Tanken är en bloggtjänst som är kompatibel med Wordpress. För den okunniga är Wordpress idag världens mest använda bloggverktyg internationellt.

Varför Wordpress är en succé
1. Det finns tusentals färdiga teman som är gratis.
2. Det finns tiotusentals tillägg. Allt från formulär till hela e-butiker.
3. Uppdateras konstant med den senaste tekniken.

Såhär fungerar merparten bloggaktörer i Sverige idag:
1. Du måste designa det själv, eller så finns det inte så stort utbud av mallar.
2. Majoriteten aktörer är kostsamma med tillägg som egen domän via bloggen.
3. Annonser som du inte kan styra över eller som kostar för att dölja.
4. Designen är inte responsiv; ful på exempelvis smartphones.

Dessa nackdelar ska omvandlas till fördelar.

Konceptet
Konceptet bearbetas fortfarande. Jag har kommit till det stadiet där jag måste veta om saker och ting ska kosta, hur mycket och vilken målgrupp som ska vara i fokus. Och det är inte allt. Jag har ett självutvecklat designverktyg för att 'dra och släppa' element i en bild för att skapa en hemsida.

Juste'! Är du grym på att designa kläder eller vill sälja saker? Super. Jag tänker att en e-butikshörna på sidan eller i nätverket skulle kvalificera alldeles utmärkt.

Smakprov
Intresserad? Släng iväg ett PM så kan jag skicka en demo.

[b]WEBBDESIGNER & GRAFIKER[/b]

Skicka offerter till e-post [email protected]. Svar inom 48 timmar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2013-02-25, kl 17:36

username

Niclas
Vestlund

Inlägg: 14

Hejsan, skulle kunna vara intressant kollar gärna på din demo?

[email protected]

Mvh
Niclas Vestlund

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2013-02-28, kl 13:39

Tuutikki

Tuutikki

Inlägg: 2

Hej igen! Jag glömde svara på det du skrev sist. Saken är den att jag mer har en kreativ drivkraft, tecknar, målar, gör smycken och hittar på olika saker (gjorde för länge sen en tandkrämspump) men längre kommer jag inte. Jag skulle behöva någon som hjälper mig med att utveckla idéerna och försöka hitta möjligheter för försäljning och vad som lönar sig.
Jag skulle vilja ha en e-butik med saker som har en egen stil, man tecknar, scannar in och utvecklar te.x almenackor som har något extra.
Om det låter som något du också funderar på kan jag skicka över bilder på saker jag målat och gjort.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2013-02-28, kl 19:38

simonsaverud

simonsaverud

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av: Tuutikki

Hej igen! Jag glömde svara på det du skrev sist. Saken är den att jag mer har en kreativ drivkraft, tecknar, målar, gör smycken och hittar på olika saker (gjorde för länge sen en tandkrämspump) men längre kommer jag inte. Jag skulle behöva någon som hjälper mig med att utveckla idéerna och försöka hitta möjligheter för försäljning och vad som lönar sig.
Jag skulle vilja ha en e-butik med saker som har en egen stil, man tecknar, scannar in och utvecklar te.x almenackor som har något extra.
Om det låter som något du också funderar på kan jag skicka över bilder på saker jag målat och gjort.



I själva bloggtjänsten tänkte jag har en e-butikdel. Så du platsar definitivt där. Jag har bara inte brainstormat så mycket kring det än.

Din idé kring att man ska scanna in och utveckla almanackor, är det ett onlineverktyg som ska utvecklas eller hur menar du? Det skulle nog kunna ordnas. Jag skriver ett PM till dig.

[b]WEBBDESIGNER & GRAFIKER[/b]

Skicka offerter till e-post [email protected]. Svar inom 48 timmar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat