Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Starta eget företag

Inlägg 1 av 2

2013-03-08, kl 15:29

Vigge50

Vigge50

Inlägg: 3

Starta eget företag

Hej
Jag hade tänkt starta ett eget företag där jag kommer erbjuda tjänster via internet och undrar var jag behöver anmäla mig. När jag var inne på verksams hemsida och gjorde en checklista så stod det att jag ska söka F-skatt sedel men när jag sen gick via länkar från min inloggning till skatteverket stod det att man antingen kunde söka F-skatt eller ansöka om att bli momsregistrerad, vad är skillnaden? Jag har mitt privata bankkonto hos Handelsbanken där man som företag kan gå med men är detta något som man måste göra eller kan man sköta ekonomin via sitt privata konto på banken?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-03-23, kl 23:46

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det går utmärkt att sköta från sitt privata konto till enskilda firman, det gäller bara att dela upp det hela. Fskatt ska du ansöka om samt momskonto.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat