Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Betala företagets fakturor med privata pengar

Inlägg 1 av 1

2013-03-13, kl 08:56

Denish

Denish

Inlägg: 9

Betala företagets fakturor med privata pengar

Hejsan,

Jag har haft detta företag i snart ett år. Det är vilande då jag inte har haft tid med företag, då jag jobbar väldigt mycket för min nuvarande arbetsgivare.

I detta skede har vi enbart en telefonräkning som flyter på varje månad, på ca 200 kr. I.o.m. att vi inte har några inkomster i företaget, har jag då betalt med min egna privata pengar.Telefonräkning tjänar som syfte att när jag väl har tid med företag fungera som en bidragande faktor till att få inkomster till företag.

Utöver telefonräkningen har jag betalat för ett bankgiro hos länsförsäkringar, en års avgift på 500kr.

1375 kr har jag hittills betalt för företaget med min egna, privata pengar.

Nu sitter jag med INK4R, och ska inkomstdeklarera(4). Men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Jag förmodar att jag ska fylla i "Eget kapital", blir det i delägarens nettotillskott(punkt 2.19) då? dvs 1375 kr(+/-?) Blir det även då årets redovisade förlust(punkt 2.21)? Blir detta utlägg även en skuld på "fritt eget kapital"(punkt 2.29)?

På bilaga INK4DU; ska jag skriva in 1375 kr som tillskott under mitt personnr? vad blir resultatet, underskott/överskott, 1375?

Grymt tacksam för lite hjälp av er, mer erfarna företagare!

MVH,
Dennis

Svara Svara med citat