Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Någon som har ett hum?

Inlägg 1 av 8

2013-04-19, kl 16:13

Gripenberg

Gripenberg

Inlägg: 5

Någon som har ett hum?

Hej,

Jag har tänkt öppna en mindre heminrednings och presentbutik(fysisk). Funderar på vad en kund skulle köpa för i genomsnitt?...Vad skulle ni säga?
Vet att det är massa faktorer som styr men en gissning mellan tummen och pekfingret?

Tack för att ni tar er tid!

Vänliga hälsningar,
Christina

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2013-04-19, kl 16:24

Formvilja

Formvilja

Inlägg: 35

Det beror väl på i vilken prisklass butiken ligger och vem som är den tänka målgruppen. Omöjligt att gissa utan mer information.

Josefin Andersson
Grafisk formgivare
http://formvilja.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2013-04-19, kl 16:35

Gripenberg

Gripenberg

Inlägg: 5

Hej, Jag tänker mig ett sortiment som ligger i mellanprisklassen och ev. lite över det, dvs ingen billighetsaffär men inte heller en "dyr" butik. Allt är relativt, jag vet.. Butiken ska sälja artiklar som benämns som klassiska, moderna, new england, shabby chic, bohemian chic och även en del artiklar som är benämns som ekologiska och/eller miljömärkta.
Vad skulle du gissa på?
Tack för att du tar dig tid!

MVH/Christina

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2013-04-19, kl 16:37

Formvilja

Formvilja

Inlägg: 35

Min gissning skulle ligga på 400-500 kr i genomsnitt bara så att du får en siffra.

Josefin Andersson
Grafisk formgivare
http://formvilja.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2013-04-19, kl 16:39

Gripenberg

Gripenberg

Inlägg: 5

Tack för ditt svar:)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2013-04-20, kl 10:47

Mimorrell

Mimorrell

Inlägg: 19

Jag är verkligen ingen som shoppar massa småprylar till huset. Men kan tänka mig att det finns 2 klasser av människor. Dom som går in för att köpa en present 200-400kr och dom som handlar för sitt egna hus. Det är omöjligt att säga hur mycket det skulle vara på men allt mellan 500-1000kr, ett par gånger i året om dom tycker om din butik och blir återkommande kunder.

Viktigast är för dig att satsa på återkommande kunder! Trevlig och välkomnande atmosfär med bra service och en känsla av att man kan inte vänta för att komma tillbaka och prata med dig nästa gång! :)

MVH/Michaela

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2013-04-20, kl 12:51

Gripenberg

Gripenberg

Inlägg: 5

Du har absolut rätt i vikten av ett trevligt bemötande och atmosfär, Tack för ditt svar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2013-05-02, kl 15:41

Anderssven

Anderssven

Inlägg: 5

I vilken stad kommer denna butik att öppnas?

Det jag inte kan, det lär jag mig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat