Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Starta egen webshop

Inlägg 1 av 4

2013-05-09, kl 08:48

Rsilvendahl

Rsilvendahl

Inlägg: 2

Starta egen webshop

Hej, jag är en av de många människor som drömmer om att starta något eget. I mitt fall gäller
det en webshop där jag vill sälja trendiga skor för min blivande målgrupp vilket blir tjejer från 16-25 år ungefär.
På gymnasiet gick jag entreprenörlinjen och har sedan dess alltid velat starta eget, jag är 21 år och inte så kunnig om hur man kommer igång just med en webshop.
Det enda jag vet nu för tillfället är att jag vill ha det så simpelt som möjligt så jag kommer inte ha något lager utan kommer försöka hitta företag som använder sig av dropshipping. Mina stora frågor är hur man får tag i de företag som faktiskt säljer dessa skor jag är ute efter? Hur funkar det sedan med att starta sin egna hemsida? Vart vänder man sig och hur bygger man upp själva hemsidan? Hur sätter man igång vad blir dem eventuella kostnaderna? Någon kunnig som kan gå genom lite snabbt vad det innebär att starta en webshop och hur man bör gå till väga? Tack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2013-05-09, kl 11:28

Niklaslarsson

Niklaslarsson

Inlägg: 40

Hej,
Skickar ett PM till dig! :)

Niklas Larsson
Avdelningsansvarig / Säljare
http://lrddesign.se

[email protected]
0738- 29 52 62

Kostnadsfritt nyhetsbrev för råd & tips om marknadsföring och enklare seo: http://lrddesign.se/nyhetsbrev/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2013-05-09, kl 11:53

engvallnils

engvallnils

Inlägg: 18

Hej! Vad kul att du funderar på att starta en egen E-handel. På webbyrån Wasabi Web. där jag arbetar som projektledare har jag en kollega som gått igenom just samma resa som dig när han startade upp sin butik www.laceme.se - Det är idag Sveriges största E-handel inom skosnören. Jag skulle rekommendera att du kontaktar honom via kontaktformuläret på wasabiweb.se/anlita-webbyran så kan han säkert ge dig mycket hjälpsamma råd.

Allt gott!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2013-05-09, kl 15:55

REDAKTUELLT

REDAKTUELLT

Inlägg: 52

Hej. Det känns som om du funderar på två ganska tunga åtgärder.
Starta webshop och upparbeta kontakter med en drop-shipper.

Jag vill inte bromsa dina ambitioner och du kanske redan har full koll;
men kanske vore det bäst att kartlägga markanden;
d.v.s. kolla hur mycket av sådana produkter som du vill jobba med säljs;
Vad man får betalt o.s.v. (stöter du på konkurrenter som det går bra för
så vet du automatiskt att det är en bra marknad för dig också)

Att jobba med dropshipping är en minst sagt krävande bit. (det är du som tar ansvar
för leverantörens/drop-shipperns marknadsföring och hans säljresultat och det är du
som tar fullt ansvar gentemot slutkunden för leveranssäkerhet, restorder,
reklamationer, byten, återbetalningar, o.s.v. (Skor beställer man som bekant flera par, provar hemma och returnerar de som inte passar).
Att bara hålla ordning lagersaldo, reskontra, redovisning och affärsekonomin kräver personella resurser.

Alla framgångsrika affärsförhållanden bygger på personligt förtroende.
Förtroendefulla relationer uppstår inte genom ett klick,
d.v.s. kan inte byggas enbart över nätet.
Dropshipping är en betydligt mer blodtryckshöjande verksamhet än t.ex,
samarbete med fullfillment-företag.. som är spännande nog.

Kan du inte själv känna se och ta på och prova och testa dina varor skall du fundera på en annan affärsmodell.
Vill du sälja skor så kolla för allt i världen Swedish Hasbeens och deras framgångssaga. Läs deras STORY; Från en avlagt gammalt skolager i en källare till en internationell mångmiljonsuccé.
Se hur de marknadsför sig, se deras hemsidor och produktinformationer
och hur det utformar säljinformationen/produktannonserna. Där finns mycket att lära.

Det går ju att starta och provsälja och känna på marknaden från betydligt lägre
och framförallt enklare nivå. Det behövs definitivt ingen butik, eller hemsida
eller kataloger eller tidningsannonser eller trycksaker eller stort lager för att sälja på nätet.

Jag berättar gärna hur. sky is the limit
www.marknadsupport.n.nu

...sky is the limit...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat