Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Webshopssystem för småskaligt bruk

Inlägg 1 av 6

2013-05-16, kl 19:24

AUM

AUM

Inlägg: 6

Webshopssystem för småskaligt bruk

Jag håller på att starta upp ett litet hantverksföretag och letar en passande webshop. I dagsläget har jag bara fyra produkter, men i olika storlekar. Därför letar jag främst efter en tjänst med färdiga teman och webshop. En funktion jag önskar är att man kan lägga till storleksalternativ, och helst prisskillnader, till varje produkt. Jag har varken tid eller lust att lägga ner särskilt mycket tid på kodning, så jag skulle uppskatta om det var i princip färdigt och bara att ladda upp bilder och produktinformation.

Kollade runt BigCartel då deras tjänst i grunden är gratis, men det kräver ju att jag använder mig av PayPal och deras avgift per transaktion (3,25 kr + 3,4%) blir lite väl mycket när jag säljer varje objekt för ~50 kr.

Kan någon tipsa om något alternativ som liknar BigCartel, men som inte är PayPal-baserat eller har en skyhög månadskostnad. Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2013-05-17, kl 00:03

Girlfriend

Girlfriend

Inlägg: 12

Med så få varor och så låga priser är det inte lönt att sälja via web-shopspaket. De minsta baspaketen ligger på runt 300:-/mån, och då kan du inte ställa in färg, storlek etc, utan du får lägga upp varje vara i en unik annons. Om jag vore du skulle jag använda en gratisblogg! Där finns färdida bakgrunder och enkelt att mata in text och bilder som man vill. Vidare kan du också ha en facebooksida för din rörelse, där du samlar på dig "Gilla"-tryckningar vilket sprider ditt budskap på ett bra sätt.
Lycka till! /Jenny girlfriendjewellery.se

girlfriendjewellery.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2013-05-17, kl 00:05

Girlfriend

Girlfriend

Inlägg: 12

Jo! Om du ändå vill ha en webshop, nu eller kanske senare, så är jag iaf väldigt nöjd med starweb, där min butik ligger :-).

girlfriendjewellery.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2013-05-17, kl 08:20

Niklaslarsson

Niklaslarsson

Inlägg: 40

Hej,
Det finns absolut lösningar som inte måste kosta skjortan. Vi kan hjälpa dig med en mall-baserad hemsida, byggd i Wordpress till ett förmånligt pris på vårt webbhotell. Jag skriver ett privat meddelande och berättar mer :)

Fortsatt trevlig dag,

Niklas Larsson
Avdelningsansvarig / Säljare
http://lrddesign.se

[email protected]
0738- 29 52 62

Kostnadsfritt nyhetsbrev för råd & tips om marknadsföring och enklare seo: http://lrddesign.se/nyhetsbrev/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2013-05-17, kl 17:44

AUM

AUM

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av: Girlfriend

Jo! Om du ändå vill ha en webshop, nu eller kanske senare, så är jag iaf väldigt nöjd med starweb, där min butik ligger :-).



Den typen av sida kanske fungerar bra för dig, men jag uppskattar verkligen webdesign och vill absolut inte att min hemsida ska se ut som en blogg.se-standard utan att den ska se väldigt seriös och professionell ut. Jag har, som jag skrev i mitt inlägg, ingen lust att lägga ner tid på kodningen som krävs för att nå en seriös standard. Jag tror jag i längden tjänar in pengarna jag spenderar på en fin och användarvänlig sida.

Citat:

Ursprungligen postat av: Niklaslarsson

Hej,
Det finns absolut lösningar som inte måste kosta skjortan. Vi kan hjälpa dig med en mall-baserad hemsida, byggd i Wordpress till ett förmånligt pris på vårt webbhotell. Jag skriver ett privat meddelande och berättar mer :)

Fortsatt trevlig dag,



Svarade dig, är absolut intresserad av vad du har att erbjuda.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2013-05-29, kl 14:34

zweb

zweb

Inlägg: 16

Du bör kolla in en av sveriges hetaste start-up företag. Tictail.com har du en småskalig webbhandel som är användarvänlig!

Webdesigner - Illustratör - Konstnär

Inläggets betyg
Svara Svara med citat