Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Söker telemarketingföretag

Inlägg 11 av 15

2013-06-04, kl 20:58

mani

mani

Inlägg: 23

Hej Aschmanda,

Vad grundar du ditt uttalande på?

vh
Mani



Citat:

Ursprungligen postat av: aschmanda

Citat:

Ursprungligen postat av: mani

Hej Emil,

Zellor är ett nätverk av telemarketingbolag och uppdragsgivare, fördelen med Zellor är att du som uppdragsgivare kan samarbeta med flera olika telemarketingbolag genom vårt system. På så sätt ser vi till att ni alltid får ut maximalt av era kampanjer, och ni betalar dessutom endast för de sälj som faktiskt sker.

Med Zellor är det alltid ni som godkänner de telemarketingbolag som är lämpade för kampanjen. Ett telemarketingbolag kan aldrig sälja åt er förrän de blivit godkända.

Steg för steg:

1 Ni registrerar er samt lägger upp en kampanj. Under kampanjen definierar ni er produkt samt provisionsnivå för varje sälj.

2 Telemarketingbolag ansöker till er kampanj

3 Ni utvärderar säljbolaget och väljer att antingen godkänna dom eller inte. OM ni Godkänner dom så börjar dom sälja.

4 Vi fakturerar er med 30 % påslag utifrån dom sälj som har skett.

Hoppas det vart klarare, välkommen att fråga annars.

vh

Citat:

Ursprungligen postat av: bmskal

Citat:

Ursprungligen postat av: mani

Hej,

På zellor.com kan du lägga upp en kampanj, sätta provisionstorleken och godkänna ansökningar från telemarketingbolag.

Du kan då samarbeta med flera TM-bolag samtidigt.

På Zellor.com kan även TM-bolag hitta uppdrag och använda sig av vårt avancerade CRM-system

Hoppas ni får nytta av tjänsten!

VH

Mani



Hejsan! Jag skulle vilja veta lite mer om hur det fungerar. Det var lite klent med informationen och priser på hemsidan. Hur fungerar det steg för steg och vad betalar jag för och hur mycket? Ge gärna exempel.

Mvh Emil

(blev lite fel i förra inlägget)





Hej!

Kollat upp zellor, de ser i te riktigt ljust ut ochverka inte seriöst. Har du själv använt zellor?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 15

2013-06-04, kl 21:31

aschmanda

aschmanda

Inlägg: 5

Hej!

Det är lite små olika anledningar. Till exempel i ett mail utskick jag fick var ett slarvigt, inte så proffisionellt utskick, Däremot eran hemssida, ser jätte seriös ut. Men alla kan ju ha en bra hemsida. Min åsikt ligger mycket i att man förmedla professionellt även i mailkontakt, du ska ju fortfarande sälja in din tjänst!
Det är en liten anledning att jag blir lite osäker på ett bolag, om det är seriöst eller inte.
Jag och min kollega sökte upp hur företeget " zellor" har gått runt på allabolag.se. Som det såg ut när jag kollade 2012 redovisning så har Zellor bara en anställd, och bolaget enligt allabolag.se har gått back. Det gör mig ytterligare lite osäker på att välja ett företag som låter för bra för att vara sant, men ändå inte går i vinst.
Dessutom inte skrivit ut bland annat referenser eller något liknande.

Förstår du hur jag menar? Klart jag blir osäker. Hade gärna velat prata lite med företag som ni har hjälpt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 15

2013-06-05, kl 09:49

mani

mani

Inlägg: 23

Hej igen!

När du skriver att du har fått ett slarvigt utskick vad menar du då? Är det fel fakta i utskicket? Har det funnits stavfel? Berätta gärna i detalj så har vi en möjlighet att bättra oss!

Vad gäller dina iakttagelser på allabolag.se så är siffran för antal anställda ej uppdaterad, ( vi är 6 personer som jobbar med zellor för tillfället) och att vi har gått back första året är nog inte så konstigt då vi är i uppstartsskedet och driver bolaget med mjuk finansiering.

Jag hoppas du ger oss en chans till och inte dömer oss utifrån de grunder du har presenterat. Sedan måste jag vara ärlig och säga att jag undrar om dina intentioner mer handlar om att smutskasta oss som bolag och om så är fallet så hoppas jag att du kan ändra taktik. Det är ingen som vinner på det spelet i slutändan.

Allt gott!

Mani
www.zellor.com

Citat:

Ursprungligen postat av: aschmanda

Hej!

Det är lite små olika anledningar. Till exempel i ett mail utskick jag fick var ett slarvigt, inte så proffisionellt utskick, Däremot eran hemssida, ser jätte seriös ut. Men alla kan ju ha en bra hemsida. Min åsikt ligger mycket i att man förmedla professionellt även i mailkontakt, du ska ju fortfarande sälja in din tjänst!
Det är en liten anledning att jag blir lite osäker på ett bolag, om det är seriöst eller inte.
Jag och min kollega sökte upp hur företeget " zellor" har gått runt på allabolag.se. Som det såg ut när jag kollade 2012 redovisning så har Zellor bara en anställd, och bolaget enligt allabolag.se har gått back. Det gör mig ytterligare lite osäker på att välja ett företag som låter för bra för att vara sant, men ändå inte går i vinst.
Dessutom inte skrivit ut bland annat referenser eller något liknande.

Förstår du hur jag menar? Klart jag blir osäker. Hade gärna velat prata lite med företag som ni har hjälpt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 15

2013-06-05, kl 14:53

aschmanda

aschmanda

Inlägg: 5


Hej.
Ja men precis. Det var mer: Hej ring mig 070...
Såg inte så professionellt ut.
Ja det är väl klart att jag vill kolla upp bolaget innan.
Dömer inte men blir osäker, särskilt när ni inte ha några referenser att ge.
Smutskasta? Skulle hellre vilja kalla det konstruktiv kritik.

Men vist gärna lite referenser.

Citat:

Ursprungligen postat av: mani

Hej igen!

När du skriver att du har fått ett slarvigt utskick vad menar du då? Är det fel fakta i utskicket? Har det funnits stavfel? Berätta gärna i detalj så har vi en möjlighet att bättra oss!

Vad gäller dina iakttagelser på allabolag.se så är siffran för antal anställda ej uppdaterad, ( vi är 6 personer som jobbar med zellor för tillfället) och att vi har gått back första året är nog inte så konstigt då vi är i uppstartsskedet och driver bolaget med mjuk finansiering.

Jag hoppas du ger oss en chans till och inte dömer oss utifrån de grunder du har presenterat. Sedan måste jag vara ärlig och säga att jag undrar om dina intentioner mer handlar om att smutskasta oss som bolag och om så är fallet så hoppas jag att du kan ändra taktik. Det är ingen som vinner på det spelet i slutändan.

Allt gott!

Mani
www.zellor.com

Citat:

Ursprungligen postat av: aschmanda

Hej!

Det är lite små olika anledningar. Till exempel i ett mail utskick jag fick var ett slarvigt, inte så proffisionellt utskick, Däremot eran hemssida, ser jätte seriös ut. Men alla kan ju ha en bra hemsida. Min åsikt ligger mycket i att man förmedla professionellt även i mailkontakt, du ska ju fortfarande sälja in din tjänst!
Det är en liten anledning att jag blir lite osäker på ett bolag, om det är seriöst eller inte.
Jag och min kollega sökte upp hur företeget " zellor" har gått runt på allabolag.se. Som det såg ut när jag kollade 2012 redovisning så har Zellor bara en anställd, och bolaget enligt allabolag.se har gått back. Det gör mig ytterligare lite osäker på att välja ett företag som låter för bra för att vara sant, men ändå inte går i vinst.
Dessutom inte skrivit ut bland annat referenser eller något liknande.

Förstår du hur jag menar? Klart jag blir osäker. Hade gärna velat prata lite med företag som ni har hjälpt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 15

2013-06-06, kl 11:07

mani

mani

Inlägg: 23

Ursäkta, jag kanske drog lite förhastade slutsatser. Du förstår det kan lätt bli så när en person som sitt andra inlägg på ett forum börjar kritisera andra bakom ett anonymt användarkonto.

Jag tackar dock för din konstruktiva kritik och föreslår att du för att öppna upp samtalet berättar mer om dig själv, vem du är och vilket bolag du representerar. Med ökad transparens försvinner många frågetecken av sig självt.

Sedan är du även välkommen att besöka oss över en kaffe för vidare samtal om du befinner dig i Stockholm.

Önskar dig en trevlig helg.

/Mani

Ps. ang referenser så är vi fortfarande nystartade, tro det eller ej men det tar tid att skapa relationer och långsiktiga kunder.

Citat:

Ursprungligen postat av: aschmanda


Hej.
Ja men precis. Det var mer: Hej ring mig 070...
Såg inte så professionellt ut.
Ja det är väl klart att jag vill kolla upp bolaget innan.
Dömer inte men blir osäker, särskilt när ni inte ha några referenser att ge.
Smutskasta? Skulle hellre vilja kalla det konstruktiv kritik.

Men vist gärna lite referenser.

Citat:

Ursprungligen postat av: mani

Hej igen!

När du skriver att du har fått ett slarvigt utskick vad menar du då? Är det fel fakta i utskicket? Har det funnits stavfel? Berätta gärna i detalj så har vi en möjlighet att bättra oss!

Vad gäller dina iakttagelser på allabolag.se så är siffran för antal anställda ej uppdaterad, ( vi är 6 personer som jobbar med zellor för tillfället) och att vi har gått back första året är nog inte så konstigt då vi är i uppstartsskedet och driver bolaget med mjuk finansiering.

Jag hoppas du ger oss en chans till och inte dömer oss utifrån de grunder du har presenterat. Sedan måste jag vara ärlig och säga att jag undrar om dina intentioner mer handlar om att smutskasta oss som bolag och om så är fallet så hoppas jag att du kan ändra taktik. Det är ingen som vinner på det spelet i slutändan.

Allt gott!

Mani
www.zellor.com

Citat:

Ursprungligen postat av: aschmanda

Hej!

Det är lite små olika anledningar. Till exempel i ett mail utskick jag fick var ett slarvigt, inte så proffisionellt utskick, Däremot eran hemssida, ser jätte seriös ut. Men alla kan ju ha en bra hemsida. Min åsikt ligger mycket i att man förmedla professionellt även i mailkontakt, du ska ju fortfarande sälja in din tjänst!
Det är en liten anledning att jag blir lite osäker på ett bolag, om det är seriöst eller inte.
Jag och min kollega sökte upp hur företeget " zellor" har gått runt på allabolag.se. Som det såg ut när jag kollade 2012 redovisning så har Zellor bara en anställd, och bolaget enligt allabolag.se har gått back. Det gör mig ytterligare lite osäker på att välja ett företag som låter för bra för att vara sant, men ändå inte går i vinst.
Dessutom inte skrivit ut bland annat referenser eller något liknande.

Förstår du hur jag menar? Klart jag blir osäker. Hade gärna velat prata lite med företag som ni har hjälpt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2