Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hur marknadsför jag mig bäst?

Inlägg 1 av 6

2013-06-10, kl 09:03

tvillingen

tvillingen

Inlägg: 3

Hur marknadsför jag mig bäst?

Hej! Jag är "deltidskonstnär" med coachutbildning som nu ska starta upp kurser med kombinationen måleri/coaching. Undrar nu hur jag ska marknadsföra mig på bästa sätt utan att det blir för dyrt. Jag är vad jag tror ganska ensam om denna typ av kurser. Vore tacksam för tips.
Tvillingen

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2013-06-17, kl 10:14

kalforetag

kalforetag

Inlägg: 10

Gör en bra hemsida skulle jag rekommendera, och skaffa relevanta länkningar till den så att du syns i sökmotorer. Sen som jag skrev i en annan tråd. Se till att du finns i google maps, hitta.se, eniro.se osv., Skaffa en användarvänlig profil så att de som söker det du säljer kan hitta dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2013-06-18, kl 22:58

skribentus

skribentus

Inlägg: 5

"Inte för dyrt" är ju olika från person till person. Men håller med Kalforetag helt. Skapa en hemsida. Länka upp den med relevanta sökord från art.kataloger, bloggar m.m. Allt detta kan du göra själv eller köpa in för rätt billig summa.
Själv skulle jag hålla mig borta från tidningar m.m då det är mycket dyrt att börja med.

Skribentus - Hjälper dig att synas på Google www.skribentus.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2013-06-18, kl 22:59

skribentus

skribentus

Inlägg: 5

Det första du kan göra är att lägga in din hemsida i footern på inlägget. Se mitt.
Då har du i alla fall lite reklam.

Skribentus - Hjälper dig att synas på Google www.skribentus.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2013-06-26, kl 02:44

Lindaujohansson

Lindaujohansson

Inlägg: 12

Hej,

Åh, vilket spännande koncept, det tror jag absolut kommer funka! Jag är själv coach fast med fokus på Entreprenörer så jag har lite tips till dig:

Gör en coachövning med dig själv för att få fram allt om din tilltänkta målgrupp (vem kommer att köpa av dig?). Fundera vad detta är för människor, kön, ålder, intresse etc. Ju mer info desto bättre. Du kan också fråga dig vad som får dessa människor att handla av dig (gör de det exempelvis genom att ha sett en reklam i en tidning, att ha fått ett email eller genom att ha pratat med en väninna etc etc).

När du gjort denna övning så kommer du ganska enkelt se var du behöver lägga kraft rent marknadsföringsmässigt.

Men jag tycker absolut, absolut att du ska ha en hemsida och varför inte där ha en film där du berättar om din coaching och kanske visar upp lokalen där ni ska vara (skapar förtroende).

Åh, lycka till verkligen!!

kram
Linda

Linda U Johansson - EntreprenörsCoach
www.lindaujohansson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2013-06-26, kl 17:54

tvillingen

tvillingen

Inlägg: 3

Tack så mycket alla ni som tagit er tid att svara. Många bra idéer har jag nu =)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat