Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Jag har en Ide', vad tycker ni ?

Inlägg 11 av 21

2013-06-16, kl 18:48

username

Nicklas
Nilsson

Inlägg: 12

Om jag skulle resa utomlands så skulle jag gärna se en tjänst så man får internet i luren (3G alltså).

Många gånger då jag önskar att jag kunde använt google maps eller facebook då jag är utomlands.

Mvh
Nicklas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 21

2013-06-16, kl 19:04

moemoe

moemoe

Inlägg: 90

Citat:

Ursprungligen postat av: Nicklas

Om jag skulle resa utomlands så skulle jag gärna se en tjänst så man får internet i luren (3G alltså).

Många gånger då jag önskar att jag kunde använt google maps eller facebook då jag är utomlands.

Mvh
Nicklas



Hej Nicklas, skulle jag kunna fråga vilka länder du reser till ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 21

2013-06-16, kl 19:07

username

Nicklas
Nilsson

Inlägg: 12

Oj, jag reser dit lusten faller på. Men mina senaste har varit USA, Polen, Tyskland, Kina.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 21

2013-06-16, kl 20:02

moemoe

moemoe

Inlägg: 90

Citat:

Ursprungligen postat av: Nicklas

Oj, jag reser dit lusten faller på. Men mina senaste har varit USA, Polen, Tyskland, Kina.



USA: 6.5 SEK per MB, AT&T, 3G/GPRS

Tyskland: 1.3 SEK/,4.29 SEK per MB T-Mobile D1, 3G/GPRS - (1.3 SEK vd köp av 500 MB paket)

Poland: 1.3 SEK/,4.29 SEK per MB Plus GSM, 3G/GPRS - (1.3 SEK vd köp av 500 MB paket)

Så ser priserna ut hos oss, skulle det vara intressant för dig med dessa periser när du är ute och reser ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 21

2013-06-16, kl 21:01

username

Nicklas
Nilsson

Inlägg: 12

Eventuellt, om det vore lätt och smidigt att teckna. Men det kanske är lite väl högt pris för att jag skulle teckna det faktiskt.

Om man kunde teckna "obegränsat" för just dem dagarna/månaderna man är där så vore det bra också.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 21

2013-06-16, kl 21:16

moemoe

moemoe

Inlägg: 90

Citat:

Ursprungligen postat av: Nicklas

Eventuellt, om det vore lätt och smidigt att teckna. Men det kanske är lite väl högt pris för att jag skulle teckna det faktiskt.

Om man kunde teckna "obegränsat" för just dem dagarna/månaderna man är där så vore det bra också.



Vi arbetar med en eventuell lösning till det.
En tanke är att kortet kommer att kosta 599 kronor engångs avgift. i det ingår 200 SEK ringpott. kortet kan du då använda för alla resor i framtiden. inga månadskostnader tillkommer.

när man ska resa kan man då köpa ex antal minuter i inkommande samtal. priset då för inkommande samtal kommer att landa mellan 1.29 och 0.69 SEK per minut beroende på hur många minuter man vill köpa.

Tyvärr är inte det klart förän i höst.

Vad tror du om det den ide'n ?

Kommer vara ungefär 1.19 SEK vid köp av 125 minuter
1.09 SEK vid köp av 250 minuter
0.99 SEK vid köp av 500 minuter

Priserna gäller då vid inkommande samtal i cirka 150 Länder.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 21

2013-06-16, kl 21:26

moemoe

moemoe

Inlägg: 90

Citat:

Ursprungligen postat av: Nicklas

Eventuellt, om det vore lätt och smidigt att teckna. Men det kanske är lite väl högt pris för att jag skulle teckna det faktiskt.

Om man kunde teckna "obegränsat" för just dem dagarna/månaderna man är där så vore det bra också.



Glömde tilägga att begänsat har vi idag till länder så som Thailand och USA.
Enbart dem två länderna kan vi erbjuda Obegäsat på idag.
Då ingår inte ett Globalt sim utan ett lokalt simkort med ett svenskt nummer som du vidarkopplar alla dina svenska nummer till. och sedan svarar du i Thailand eller USA utan att betala per minut.
På det viset sparar man mer vid utgående smatal lokalt och även vid samtal till Sverige då vi lägger till access nummer som gör att du ringer hem till Sverige till ett väldigt lågt pris.

Det globala simkortet är mer för personer som reser till olika länder, flera resor om äret, eller helt emkelt ett kort för en familj eller företag där någon alltid är iväg utomlands.
Globala simkortet kommer med ett svenskt nummer som man kan lämna ut till vänner osv eller enkelt vidarkoppla sina telefoner till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 21

2013-06-17, kl 09:27

username

Nicklas
Nilsson

Inlägg: 12

Okej,

Ja vet inte om du menar att det är internet i detta erbjudandet också? I så fall hade det ju varit toppen.
Jag personligen är mest intresserad av det nämnligen, har jag internet på telefonen så behöver jag inte ringa över huvud taget, kan använda facebook, skype etc. Even om jag någon gång ibland kanske skulle ringa ett samtal

Citat:

Ursprungligen postat av: moemoe

Citat:

Ursprungligen postat av: Nicklas

Eventuellt, om det vore lätt och smidigt att teckna. Men det kanske är lite väl högt pris för att jag skulle teckna det faktiskt.

Om man kunde teckna "obegränsat" för just dem dagarna/månaderna man är där så vore det bra också.



Vi arbetar med en eventuell lösning till det.
En tanke är att kortet kommer att kosta 599 kronor engångs avgift. i det ingår 200 SEK ringpott. kortet kan du då använda för alla resor i framtiden. inga månadskostnader tillkommer.

när man ska resa kan man då köpa ex antal minuter i inkommande samtal. priset då för inkommande samtal kommer att landa mellan 1.29 och 0.69 SEK per minut beroende på hur många minuter man vill köpa.

Tyvärr är inte det klart förän i höst.

Vad tror du om det den ide'n ?

Kommer vara ungefär 1.19 SEK vid köp av 125 minuter
1.09 SEK vid köp av 250 minuter
0.99 SEK vid köp av 500 minuter

Priserna gäller då vid inkommande samtal i cirka 150 Länder.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 21

2013-06-18, kl 10:04

kalforetag

kalforetag

Inlägg: 10

enligt denna artikel kan det roaming avgifter sjunka eller försvinna. http://www.idg.se/2.1085/1.512835/eu--roaming-avgifter-kan-bli-ett-minne-blott

Så se till att få ut tjänsten fort. :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 21

2013-06-18, kl 13:16

moemoe

moemoe

Inlägg: 90

Citat:

Ursprungligen postat av: kalforetag

enligt denna artikel kan det roaming avgifter sjunka eller försvinna. http://www.idg.se/2.1085/1.512835/eu--roaming-avgifter-kan-bli-ett-minne-blott

Så se till att få ut tjänsten fort. :)



Det stämmer att man vill ta bort roaming avgifter inom EU, vår tjänst är för dem som reser utanför EUs gränser.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3