Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

fritidsföretagare som har lämnat in patentansökan.

Inlägg 1 av 4

2009-06-19, kl 20:39

nilla

nilla

Inlägg: 1

fritidsföretagare som har lämnat in patentansökan.

Hej!Jag och min kollega har kommit på en fantastisk funktion på en produkt,vi har vidareutv den.Har fått hjälp på Almi,vi har patent jurist,affärsjurist knutna till oss.problemet är att det verkar vara väldigt svårt att få kontakt med företag,som skulle vilja träffa oss för ett ev framtida samarbete.Vi vill ta kontakt med företag som har produkter inom Köksregionen,inredning i kök mm.Kan någon vänlig själ hjälpa oss med tips,vi är nybörjare inom omr.vi behöver all hjälp vi kan få,vår rådgivare på Almi får vi inte tag på,vi är så frustrerade när vi inte kommer ngn stans.Tack på förhand/Ingela

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2009-06-22, kl 10:04

username

Jonas
Gauffin

Inlägg: 11

Det är väl största problemet när man är ny. Har upplevt samma sak. Vad man behöver är antingen en duktig säljare inom branschen eller en delägare med bra kontaktnät. Eller om ni kontaktar någon facktidning som skriver om er och ert patent.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2009-06-22, kl 23:05

Imre Randin

Imre Randin

Inlägg: 14

Instämmer och lägger till...Instämmer med föregående skrivare. En bra effektiv pressinformationtill rätt slags tidningar/ branschtidningar är A. & O.Skall gärna hjälpa er att formulera sådant. (30 års erfarenhet i branchen. bl. a. som PR-chef för en av våra större tidningskoncerner)Lägger till följande: Ring och be att få tala medproduktcheferna på Ballingslöv, Marbodal .o.s.v. om det är köksutrustning det handlar om.Ring dem. Prata med dem. -be att få komma och få en halvtimma för att presentera er idé. -eller beroende på vad det är för slags produkt; tala med produktcheferna på Elektrolux, eller Bosch, eller några av Gnosjöföretagarna- där finns bergis fabriker, som tillverkar köksrelaterad [email protected]

Imre/Redaktuellt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2009-07-20, kl 11:27

ehandlare2010

ehandlare2010

Inlägg: 6

Hej,ni får gärna ta en kontakt med mig på [email protected] , jag har möjlighet att hjälpa er.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat