Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Vilken typ av marknadsföring mest effektiv?

Inlägg 1 av 11

2013-03-05, kl 20:09

AnnikaPannika

AnnikaPannika

Inlägg: 2

Vilken typ av marknadsföring mest effektiv?

Hej,

Vi säljer idag knälappar för att laga främst barnkläder men också annat via en e-handelssida; www.swedpatch.se

Det går bra, kunder återkommer och sprider information så att vi växer, men vi har nu skalat upp verksamheten så att vi skulle kunna ta emot betydligt fler kunder.

Vi är övertygade om att det skulle vara till hjälp för flertalet barnfamiljer, och vi har provat att annonsera i tidningar med "familjeinriktning" men inte märkt av någon tillströmning där.

Min fråga nu, till er, är om ni kikar på vår sida, vilken typ av reklamkanal skulle ni rekommendera?

Stort tack//AnnikaPannika

www.knälappar.nu

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2013-04-05, kl 10:39

limetree

limetree

Inlägg: 12

Hej Annika,
med en mindre budget kan du:
1. Skriva i olika familjeforum på nätet (var försiktig med hur du formulerar dig så att du inte blir avstängd).
2. Skicka eDR (e-postreklam) och vanlig DR till dagis.
3. Blogga (skriv om situationer när era produkter behövs, skriv kanske lite kåseriaktigt)
4. Utlys tävlingar (på både hemsidan och FB)
5. Mer aktivitet på FB.

större budget:
1. Skapa Google annonser (din produkt har inte så många konkurrenter så kostnaden är inte så stor ändå)
2. Skapa annonser via FB. Dyrare än dito dock.
3. Göra webbshoppen tillgänglig via mobiler alt. responsiv så att den är lättare att dela med andra.
4. Skapa en tydligare och enhetligare grafisk profil för Internet och övrig marknadsföring.

Hoppas det hjälper dig lite på traven...

Andreas H. Lind
***************************
LimeTree Production
Makes You Visible with Style
------- since 1998 --------
****************************
www.limetree.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2013-05-02, kl 11:02

Anderssven

Anderssven

Inlägg: 5

DR med epostmarknadsföring ger bäst. testa www.rulemailer.se som vi använder oss av idag. !

Det jag inte kan, det lär jag mig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2013-06-02, kl 10:04

zweb

zweb

Inlägg: 16

jag skulle även försöka jobba med nuvarande kunder. Då en kund ofta har ett stort nätverk av din målgrupp skulle jag ge dem ett erbjudande liknande.

Refferera 5 vänner och få 50% på din nästa order!

Webdesigner - Illustratör - Konstnär

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2013-06-18, kl 23:03

skribentus

skribentus

Inlägg: 5

Kolla med google analytics. Vad söker folk på som hittar er? Hur ligger ni till på dessa ord? Jobba vidare med det.

Nyhetsbrev är också enkelt och billigt.

Markadsföring går även att göra på blocket. Extremt billigt för en månads annons. 20kr.

Skribentus - Hjälper dig att synas på Google www.skribentus.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2013-06-20, kl 09:07

kalforetag

kalforetag

Inlägg: 10

Ja för en produkt som denna tror jag blocket är en riktigt bra idé. Måste också kommentera hemsidan. Titeln är nu "www.xn--knlappar-1za. nu", alltså det man ser i fliken på webbläsaren. Inte så snyggt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2013-06-20, kl 13:26

skribentus

skribentus

Inlägg: 5

Ni ligger ett med swedpach på sökordet knälappar. Men det är bara ca 40 som söker på det per månad. Finns det inte något annat ord, fras eller liknande som ni kan ranka högt på? Klura på det.
Så knälappar.nu är ju en kul tanke. Men domännamnet ger inte speciellt mycket tack vare för få sökningar.

Skribentus - Hjälper dig att synas på Google www.skribentus.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2013-06-21, kl 10:26

kalforetag

kalforetag

Inlägg: 10

Citat:

Ursprungligen postat av: skribentus

Ni ligger ett med swedpach på sökordet knälappar. Men det är bara ca 40 som söker på det per månad. Finns det inte något annat ord, fras eller liknande som ni kan ranka högt på? Klura på det.
Så knälappar.nu är ju en kul tanke. Men domännamnet ger inte speciellt mycket tack vare för få sökningar.



Hur stor sökvolym anser du vara värt att satsa på?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2013-06-21, kl 11:33

skribentus

skribentus

Inlägg: 5

Som vanligt när det handlar om seo så är åsikterna olika. Jag bygger inte en sida under 1000 sökningar. Min kollega har gränsen på 2000. Satsidor kan ju vara något mindre. Okej, då jobbar vi med affiliate så det är viss skillnad. Men 50 är för lågt. Måste finnas bättre sökord.

Skribentus - Hjälper dig att synas på Google www.skribentus.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2013-06-21, kl 21:06

daddy740

daddy740

Inlägg: 2

Har testat en väldig massa mf varianter kan jag bara konstatera att de dyraste sätten nästan aldrig är bäst.
det som funkat bäst för oss är, jobbat inom hemelektronik
(Är en lekman gällande MF)
Dr utskick epost
uttnyttja befintliga kunder via direkt erbjudanden
Seo sökordaoptimering
Facebook flödet
Metatagga allt på sidan bilder och produkter
Och viktigast av allt 100% service mot din kund , inga undantag
Med vänlig hälsning, Daniel



Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2