Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Sy upp skjortor i Portugal eller Asien?

Inlägg 1 av 3

2013-06-25, kl 01:05

R4hu7

R4hu7

Inlägg: 5

Sy upp skjortor i Portugal eller Asien?

Hej!
Jag har designat en skjorta med logotyp som jag gärna skulle vilja sy upp i fler exemplar. Hade tänkt mig att göra en kollektion i ca 5-6 olika modeller och färger.
Helst i Indien eller Bangladesh men övriga tips på länder så som Kina, Nepal etc. är alltid välkomna.
Portugal har jag även hört att det ska vara ett populärt "textil-land", dessutom så är frakt och import etc. inom EU vilket underlättar något.

Jag skulle gärna vilja komma igång med detta så fort som möjligt och har inte tid att åka utomlands för att träffa personer/företag som kan sy upp åt mig. Går det att skicka sin produkt (skjorta) till dem så att dem sedan kopierar och syr upp åt mig?

Det jag behöver är alltså att komma i kontakt med en fabrik som kan sy upp kläder efter mina mått och modeller med färger osv.

Har ni tips på var jag kan vända mig så vore jag oerhört tacksam!

Någon med mer info och kontaktnät får gärna komma med svar eller skicka meddelande till mig.

Tack på förhand.

Mvh
R. Bhatt

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-06-25, kl 18:51

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Jag kan allt om detta. Maila mig på [email protected]
Men det första vi måste kolla är om ditt koncept är realistiskt. Därefter kan vi ordna det praktiska.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-06-26, kl 02:33

Lindaujohansson

Lindaujohansson

Inlägg: 12

Hej,

Jag har erfarenhet av att producera kläder i Turkiet, Kina och Indien och jag säger med STORA bokstäver, starta med produktionen inom EU först!! Även om det är dyrare så vinner du på detta i längden!

Sen...när du blivit erfaren, då tar du nästa steg och producerar i Kina eller Indien.

Lycka till!

Linda U Johansson - EntreprenörsCoach
www.lindaujohansson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat