Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

Webshop råd och hjälp

Inlägg 11 av 18

2013-06-26, kl 10:55

kalforetag

kalforetag

Inlägg: 10

Jag skulle föreslå att du utformar den så enkelt som möjligt. Har inte provat de ovan nämnda systemen men en variant som jag gillar och har använt flera gånger är den här http://www.mona.se/ Smidigt och användarvänligt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 18

2013-07-16, kl 00:55

Lindaujohansson

Lindaujohansson

Inlägg: 12

Vi har använt Textalk (den dyraste varianten) i flera år och är mycket nöjd! Vi använder flera språk och flera valutor i vår butik och har kopplat både bokföringssystem och lagersystem till det - vi är jättenöjda!

Otroligt enkelt att göra en snygg sida dessutom!

Men som tidigare person sa - om du vill ha en enklare variant så ska du absolut använda dig av Tictail - Helt klart!!

Lycka till!

kram
Linda U Johansson
EntreprenörsCoach
www.lindaujohansson.se

Linda U Johansson - EntreprenörsCoach
www.lindaujohansson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 18

2013-08-08, kl 00:23

Iqrasys

Iqrasys

Inlägg: 6

Hej!

Många goda råd här, dock måste man alltid kolla sitt behov det är inte alltid läge att börja med en opensource alternativ när man själv inte har den tekniska grund som krävs, eller att man inte har ekonomi att lägga på den. Det kostar en del om man inte själv kan utveckla så. Men börja med Textal och Tictail. När du känner dig mer mogen och att du fått lite mer erfarenhet inom området kan du gå vidare till opensource eller .NET verktygen som finns.

Men det är inte smart att satsa pengar på utvecklings tiden det kostar på en opensource lösning om man inte redan har något stabilt.

Hälsnignar Raju Shahi

[email protected]
www.iqrasys.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 18

2013-08-11, kl 20:21

atlasdigital

atlasdigital

Inlägg: 3

Ingen som gillar WooCommerce för WordPress?

Atlas digital
atlasdigital.se

Web- och apputveckling

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 18

2013-08-17, kl 04:02

Kemeny

Kemeny

Inlägg: 43

Jag har arbetat i nästan alla olika open-sourcelösningar genom åren, jag har därmed också provat woocommerce till wordpress, det som jag inte gillar med denna lösning är pga att wordpress i sig inte är uppbyggt från början att vara någon e-handelslösning utan riktigt sig främst till bloggare men även till företag som vill ha informationssajter.

Det som woocommerce saknar är oerhört många möjligheter och interna verktyg som inte finns i dennes administrationspanel, med tanke på att woocommerce i sig enbart är ett plugin. Därför rekommenderar jag att använda prestashop eller magento om någon skall köra på en open-sourcelösning, väldigt bra plattformar med mycket bra redskap och verktyg, samt tämligen enkla att administrera/ändra.

Det som man bör ha i åtanke är att magento i sig kan vara väldigt krävande, så använder du dig utav ett vanligt webbhotell så kan det komma att uppstå problem i form av att din webbshop kan ladda mycket långsamt.

Med vänliga hälsningar,
Mathias D.

Klicka hem gratis kontantkort/simkort.

http://www.simkort.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 18

2014-01-29, kl 20:43

Karro1009

Karro1009

Inlägg: 27

Hej Jenny, hur har det gått för dig? har du hittat någon bra lösning och inom vilket område ska du starta butik? Jag håller själv på och överväger olika webbutiklösningar, ska starta en livvstilsbutik med lite inredning och kläder..:)/Karro

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 18

2014-01-29, kl 20:45

Karro1009

Karro1009

Inlägg: 27

Hej Mathias, har du ngra råd ifall prestashop ger en bra butik utifrån SEO? eller om man vinner mkt på att bygga en butik från grunden? Jag ska starta en livsstilsbutik med inredning och kläder, först på nätet och med showroom i stockholm. MVH Karro

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 18

2014-02-17, kl 23:34

emthe86

emthe86

Inlägg: 3

Mitt företag www.bomarke.com använder oss av Shopify.

En otroligt enkel och smidig lösning för dig som vill fixa allt enkelt med betalningslösningar, frakt etc. En internationell satsning som finns över hela världen och med en support i världsklass.

Tictail är relativt nystartad extremt enkel plattform för e-handel men den har sina begräsningar.

Vill du köpra open source och ha lite mer frihet i din utveckling men ändå välja ett ganska smidigt CMS så skulle jag köra på Wordpress Woo-commerce.

PM:a mig om du vill ha mer info.

Bästa,

/ Emil

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2