Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Öppna egen butik

Inlägg 1 av 5

2013-07-02, kl 10:04

EmelieB

EmelieB

Inlägg: 1

Öppna egen butik

Som rubriken lyder så vill jag öppna egen butik. En klädbutik, någon som själv gjort detta och kan förklara hur man bör gå till väga? :-) jag är 22 år så jag är rätt okunnig och ny inom företagsområdet.
Alla är välkomna att svara, har massa frågor , tex hur man får tag i varorna? I detta fall kläderna som ska säljas i butiken? Ringer man företag och frågar om samarbete eller hur sjutton gör man?

Mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2013-07-03, kl 00:11

ShannonAlessa

ShannonAlessa

Inlägg: 16

Hej Emelie! Jag kan nog sitta på lite idéer och kontakter du kan ha nytta av, skicka mig ett PM så ser vi om det går att lösa. :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2013-07-16, kl 00:49

Lindaujohansson

Lindaujohansson

Inlägg: 12

Hej Emelie,

Jag har drivit en internationell klädbutik på internet så jag vet en hel del om vad du frågar om. Kommer du även driva en fysisk butik? Avråder strängt från detta - starta med en webbutik och därefter kan du avancera till en fysisk butik.

Med en webbutik kan du sälja till hela världen - tänk på detta när du startar den, du bör absolut ha både en Svensk och en Engelsk variant (samt flera valutor). En bra webbutik är Textalk - den kan jag rekommendera. Vill du ha en enklare variant som är gratis så är Ticktail ett ypperligt val.

Kläder hittar du enklast genom att åka till de stora klädmässorna, den största i Norden är CIFF i Köpenhamn. Tänk dock igenom NOGA innan så du gör en strategi för vilken typ av kläder du vill ha i din butik - gör helst lite tester så att du vet att din målgrupp gillar dina val.

Dock vill jag ge dig ett varningens finger (tyvärr) - att ha en klädbutik online är en ganska dyr historia eftersom du måste köpa på dig ett lager. Det finns också grymt mycket konkurrens.

Så mitt stora råd till dig är att ta en månad till att fundera på:
1. Vem är min målgrupp
2. Vad skulle göra att denna målgrupp handlade just hos mig
3. Hur mycket behöver jag sälja varje dag för att täcka mina kostnader

Tja, det var lite råd i alla fall! Stort lycka till!!

Kram
Linda U Johansson
EntreprenörsCoach
www.lindaujohansson.se

Linda U Johansson - EntreprenörsCoach
www.lindaujohansson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2013-07-21, kl 09:05

Falle87

Falle87

Inlägg: 11

Hej

Jag sitter med en färdig e-butik för kläder kopplad till klarna i textalk plattform som du kan ta över för att testa endast ändra design och köpa ditt domännamn.
Har även ett stort kontakt nätverk om så önskas.

Med vänliga hälsningar
Faysal

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2013-07-22, kl 10:42

Formvilja

Formvilja

Inlägg: 35

Spännande med egen klädbutik! Ett bra företagsnamn och en snygg logotyp är viktigt för att fånga in de rätta kunderna. Bara att kontakta mig om du behöver hjälp med logotyp och tryckmaterial. :)

Josefin Andersson
Grafisk formgivare
http://formvilja.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat