Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

App med stämeplkort och kuponger för småföretag

Inlägg 1 av 2

2013-07-08, kl 10:15

jensm1

jensm1

Inlägg: 1

App med stämeplkort och kuponger för småföretag

Hej.
Jag driver www.returntool.se och har precis börjar med google adwords och försöker driva mer kvalitativ trafik till sidan.
Vi säljer en medlemsklubb i form av en app och målgruppen är små och medelstora företag som ofta använder sig av erbjudanden och stämpelkort.

Jag letar efter alternativa sätt att marknadsföra siten och nåt till potentiella kunder, Idag har vi testat direktmarknadsförings utskick samt Google annonser och tittar på nya sätt, Har du något förslag?

Sedan undrar jag hur ni tycker man ska göra för att öka sannolikheten att kunden beställer direkt på hemsidan utan att behöva träffas på ett möte då detta blir mer tidskrävande. Vad tror ni man kan göra för att öka chansen till försäljning direkt på hemsidan?

Priser finns på http://www.returntool.se/pricelist

Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-07-30, kl 23:56

Lindaujohansson

Lindaujohansson

Inlägg: 12

Hej,
Först vill jag gratta dig till en bra affärsidé, den tror jag skarpt på när den väl börjar flyga!!
Tror absolut på google ads eller Facebook ads men i ert fall hade jag även försökt rikta in mig mot pressen så att de skriver om er.
Jobba hårt med pressreleaser till journalister! Teama gärna upp er med en kund så att de är villiga att prata i pressen hur bra er produkt är.

Jag hade även ändrat målgrupp om jag var er, ni pratar om att ni är till för småföretagare men jag tror det är bättre om ni vänder er till mellanstora företag.

Tror i detta fall att kunderna gärna vill ha en personlig kontakt men varför inte använda Skype istället? Rikta er mot större företag i hela Norden och erbjud Skypemöten.

Lycka till!!
/Linda U Johansson

Linda U Johansson - EntreprenörsCoach
www.lindaujohansson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat