Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investering 110 tkr > Payback 220 tkr

Inlägg 1 av 3

2013-08-22, kl 00:35

simontemp

simontemp

Inlägg: 2

Investering 110 tkr > Payback 220 tkr

Hej,

Jag söker en investerare avseende tillskjutande av kapital i ett nytt bolag som kommer att verka inom TV-branschen.

Ett nytt aktiebolag är redan registrerat och verksamheten är redo att påbörjas. Kontakten med kanalhuset (en av Sveriges kommersiella TV-kanaler) finns, och ett avtal är redo att skrivas med kanalhuset i fråga.

Investeringen omfattar 110.000 kronor och återbetalningen är 220.000 kronor inom 5 månader.

Detta är ett nytt konto skapat för att bolagsnamn, verksamhet och kund ska hållas anonymt. Kontakta mig för ingående information om verksamheten, nyckeltal osv.

Maila mig på [email protected] så återkommer jag med mina korrekta uppgifter.

Ser fram emot att höra av dig!

Simon

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-08-23, kl 15:53

svannas

svannas

Inlägg: 25

Hel, mitt inlägg är något off topic men jag föreslår att du sätter dig in i hur en riskkapitalist tänker.

Om du är intresserad av att investera pengar, hur skulle du uppfatta ditt inlägg?

En person som vill vara anonym, med en tjänst som är hemlig. Du representerar en kund som söker struntsummor, så antingen är du som mellanpart väldigt billig eller så har du andel i bolaget.

Om du ska tas seriöst så tycker jag att du ska vara betydligt mer transparent. Att folk snor din idé är bara en korkad myt - hemlighetsmakeri har bara avskräckande effekt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-08-23, kl 23:54

simontemp

simontemp

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av: Medlem

Hel, mitt inlägg är något off topic men jag föreslår att du sätter dig in i hur en riskkapitalist tänker.

Om du är intresserad av att investera pengar, hur skulle du uppfatta ditt inlägg?

En person som vill vara anonym, med en tjänst som är hemlig. Du representerar en kund som söker struntsummor, så antingen är du som mellanpart väldigt billig eller så har du andel i bolaget.

Om du ska tas seriöst så tycker jag att du ska vara betydligt mer transparent. Att folk snor din idé är bara en korkad myt - hemlighetsmakeri har bara avskräckande effekt!



Tack för dina synpunkter. Jag har dock fått den respons jag förväntat mig och haft som förhoppning, via i inlägget nämnd mailadress.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat