Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Nystartad tacksam för råd om uträkning

Inlägg 1 av 3

2013-09-04, kl 19:24

konsultmats

konsultmats

Inlägg: 1

Nystartad tacksam för råd om uträkning

Har fått ett erbjudande att verka som konsult tills vidare och skulle vilja få hjälp med att räkna ut hur min nettolön kommer att se ut. Avtalsförslaget ser ut som följande:

Får debitera 295:-/tim och jag kommer att arbeta 8 tim dag, 5 dag/vecka. Har sedan kostnader på 7500:- kr (bil,redovisning,försäkringar mm). Samtliga priser ovan exkl moms.

Jag har en enskild firma. Tacksam för hjälp med en korrekt uträkning vad jag kan förvänta mig att få ut netto efter skatter o dyl, då jag inte är hemma på området. Vänligen Mats

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-09-05, kl 14:41

silvereng

silvereng

Inlägg: 13

Det är svårt att säga exat men du bör kunna ta ut en nettolön på runt 24 000:-. Baserat på att du jobbar 22 dgr i månaden året runt. Det kan ju variera och hur ser det ut med semester? Där försvinner det omsättning när du inte fakturerar.

Du bör därför tänka på att kanske ta ut mindre för att spara en viss buffert i firman.

www.contero.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-09-07, kl 20:29

stifor

stifor

Inlägg: 386

Som det skrevs här ovan går det inte utifrån det du anger att svara exakt. Om du däremot skulle lämna uppgifter om var du bor, hur gammal du är, om du är med i svenska kyrkan så skulle det däremot gå att svara väldigt exakt.

Jag registrerade de intäkter (utifrån att du jobbar 47 veckor per år) och kostnader (7.500 i månaden) du angav, samt antog att du är över 25 år, boende på en ort med total kommunalskatt inkl svenska kyrkan om 32,31%. Då skulle du få behålla närapå 23.000 kr per månad. Om du är högst 25 år skulle du få behålla närapå 25.000 i månaden.

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat