Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Handla med kläder från Kina

Inlägg 1 av 2

2013-10-13, kl 14:23

kb8701

kb8701

Inlägg: 1

Handla med kläder från Kina

Har nu läst en del om import från Kina. Dock mest om folk som vill producera själva.

Jag funderar på att starta upp en webshop i liten skala till och börja med, med färdiga plagg.
Frågan är bara hur jag ska kunna säkerställa kvalitén trots att jag beställer i en väldigt liten skal.
Kollar främst på Aliexpress.
Har någon namn på företag därifrån som har god kvalité? Eller kanske förslag på någon annan firma med färdigt utbud?

Jag är inte ute efter att köpa in enorma mängder och få ut enorma vinster, utan en liten skala vid sidan om mammaledigheten.

Om man skulle ta hjälp av en mellanhand, ex ser att företag/personer erbjuder hjälp, vad kostar det?

Med vänlig hälsning, katarina

Vänliga hälsningar,

Katarina Bajric

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-10-15, kl 17:52

Vilsen

Vilsen

Inlägg: 47

Att anlita en Kina agent på plats är nog ett bra alternativ om du vill säkerhetställa att kvaliteten är som du vill ha det. Denna person tar även fram pris och produk/företag och ser till och verifier att du får dina varor till Sverige.

Hur mycket det kostar beror självklart vad för vara du vill importera samt hur stor mängd. Ju mer du beställer desto billigare brukar det vara. Här talar man om MMQ som är minsta order kvantitet.

Att handla själv från Kina eller någon annat land i överhuvudtaget, är inte enkel, mycket kan gå fel, såsom kommunikation, kultur tänk, lagar och kvalite säkrandet.
En agent (som jag)löser ofta detta ganska bra.

För att importera ifrån Sverige behöver du ett registrerad företag i Sverige så du kan få tillbaka moms.

Kontakta gärna mig för mer info.



www.trcore.com - Importera från Kina+ 3D-skrivare leverantör

Inläggets betyg
Svara Svara med citat