Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Nummerföljd kvitton/fakturor

Inlägg 1 av 2

2013-10-29, kl 13:22

Enkeli

Enkeli

Inlägg: 6

Nummerföljd kvitton/fakturor

Hej!

Hittills i mitt nystartade företag har jag bara upprättat kvitton, försäljningar där kunden betalat innan leverans. Tradera. Då är dessa kvitton givetvis numrerade i följd, 1-2-3-4 osv.

Nu har jag fått beställning från butik och ska upprätta min första faktura. Jag vet att dessa ska vara numrerade i följd också. Det jag undrar är, kan fakturorna ha en egen nummerföljd? Eller ska dom numreras omlott med kvittona?

Ponera att jag är på nummer 183 med kvitton, men vill börja på 1 med fakturorna för att hålla isär det lite. Eller ska fakturan istället ha nummer 184?

Mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-11-04, kl 12:20

ripanredovisning

ripanredovisning

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av: Enkeli

Hej!

Hittills i mitt nystartade företag har jag bara upprättat kvitton, försäljningar där kunden betalat innan leverans. Tradera. Då är dessa kvitton givetvis numrerade i följd, 1-2-3-4 osv.

Nu har jag fått beställning från butik och ska upprätta min första faktura. Jag vet att dessa ska vara numrerade i följd också. Det jag undrar är, kan fakturorna ha en egen nummerföljd? Eller ska dom numreras omlott med kvittona?

Ponera att jag är på nummer 183 med kvitton, men vill börja på 1 med fakturorna för att hålla isär det lite. Eller ska fakturan istället ha nummer 184?

Mvh



Hej

Du kan ha två olika nr följder på
dessa ex kvitto 1 och faktura 1 när dessa läggs upp som verifikationer i bokföringen så kan du ha olika bokstäver eller framför.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat