Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta Camping

Inlägg 1 av 4

2014-01-13, kl 23:44

CorvusCorax

CorvusCorax

Inlägg: 4

Starta Camping

Hej!

Hoppas jag hamnade rätt nu.

Jag planerar att i framtiden starta en egen camping med plats för husvagnar, tält och stugor samt kanot/båtuthyrning och fiskekort. Jag skulle vilja bolla lite idéer samt få lite tips från de med erfarenhet med camping. Vad finns det för utgifter? Vilka försäkringar kan vara aktuella? Hur stort lån kan man behöva ta? Hur många anställda kan behövas för en medium stor camping på ett ungefär? med mera!

Jag har funderat lite och vill ha en byggnad för reception/kontor, en byggnad för toaletter, duschar och diskställ. Ett par stugor för mer än fyra personer och ett par mindre stugor för 2-3 personer och som sagt plats för husvagnar och tält.
Jag vill ha naturnära med närhet till sjö och skog, gärna en stor sjö med bra fiske.
Har jag missat något? Skjut gärna in lite tips och idéer!

Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2014-01-15, kl 00:32

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Hur många millioner har du?

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2014-01-15, kl 10:42

CorvusCorax

CorvusCorax

Inlägg: 4

Hej Lars!

För tillfället har jag inga miljoner alls :) Den här drömmen ligger flera år framåt i tiden och jag vill kunna på ett ungefär räkna ut hur mycket lån och sparande som kan komma att krävas.

mvh
Christoffer

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2014-01-22, kl 21:33

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Ett bra sätt är då att arbeta på en sådan plats så ser du sedan hur du känner för det hela. Kunskap är aldrig fel.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat