Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Leads

Inlägg 1 av 7

2013-12-29, kl 13:51

jessica275

jessica275

Inlägg: 6

Leads

Undra om någon vet vart jag kan köpa leads? Vet att man ska kunna ha en annons på sidor på nätet där folk går in och tävlar om olika vinster, då får dom svara på olika frågor, tex vill du gå ner i vikt och vill bli uppringd, då får dom fylla i sina kontaktuppgifter och jag har ev en blivande kund.
Hoppas ngn vet vad det är jag menar

Hälsningar Jessica

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2014-01-03, kl 19:06

CyrusZei

CyrusZei

Inlägg: 2

Hejsan,

Antingen så köper du leads eller så ser du till att ta kontakt med företag inom din brasnch

Vilken bransch är det ?

// http://www.kj45design.com/

Art Director / webbdesigner / Marknadsförare / Företagsregister

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2014-01-03, kl 19:11

jessica275

jessica275

Inlägg: 6

Tack för ditt svar, men vilka företag kan jag köpa leads sv?

Mvh Jessica

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2014-01-15, kl 22:37

tompilou

tompilou

Inlägg: 13

Citat:

Ursprungligen postat av: jessica275

Tack för ditt svar, men vilka företag kan jag köpa leads sv?

Mvh Jessica



Hej!
Bisnode har en tjänst som heter PAR där du kan köpa kontaktuppgifter till företag, och företagsledare inom de flesta branscher.
Det finns också för b2c om det är privatpersoner du vänder dig till...

Scb säljer kontaktuppgifter, och jag tror att Bisnode (och alla andra företag som erbjuder liknande tjänster) hämtar sina uppgifter från Scb ursprungligen.
Se här: http://www.scb.se/sv_/Vara-tjanster/Foretag--och-myndighetsregister/Foretagsregistret/

Informationen på hemsidorna kan vara lite luddigt, så jag har skickat mail och beskrivit vad jag vill ha, så har de löst en offert på det.
Funkar bra, men det kostar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2014-01-16, kl 08:28

jessica275

jessica275

Inlägg: 6

Toppen!

Tack snälla för ditt svar.

/ Jessica

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2014-02-17, kl 23:29

emthe86

emthe86

Inlägg: 3

Hej,

vi på www.bomarke.com har använt oss av par för att köpa företagsinformation likt "leads". Bisnode har slagit ihop tjänsterna, så det är dom du ska kontakta.

Men det finns även intressanta saker som händer på leadsfronten vad det gäller din webbplats. Marketing Automation gör att du kan se vilka personer/företag som besöker din webbplats. Väl när dom är inne ser du vilka sektioner dom besöker och vad dina besökare är intresserade av.

Det är värt att hålla ett öga på detta.

Skulle även testa att använda Google Keyword tool för att se vad folk söker på.

Hoppas det är till någon hjälp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2014-04-09, kl 18:40

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Hej Jessica!
Ska du köpa leads från tävlingar så kan du använda dig av bolag som exempelvis Euroads eller Lead Direct Media. Oftast betalar du per levererat lead, och priserna beror på hur mycket information om användaren du vill ha.

// Emil

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat