Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Start av en community?

Inlägg 1 av 3

2014-02-08, kl 23:13

Andreas71

Andreas71

Inlägg: 5

Start av en community?

Hej,

För ett par år sedan investerade jag i ett Community script, en fullt utvecklad community, funktioner etc för att starta upp en t.ex. datesida, en typ av facebook etc. Tanken var att registrera domän, bygga vidare etc. Men mitt dåvarande arbete tog mer av min tid, och det "lades" på hyllan.

Nu börjar jag gå i tankarna, att se över möjligheterna igen. Men en partner skulle vara trevligt. Om du har tankar på att starta någon form av Community, bolla idéer, tveka ej höra av dig, så kanske vi kan se om det finns något att bygga vidare på etc.

Med vänlig hälsning

/A

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2014-02-19, kl 08:51

anderslilja

anderslilja

Inlägg: 5

En generell community konkurrerar kraftigt med Facebook tyvärr.
En datingsida måste ha något de andra inte har idag, annars konkurrerar du kraftigt med de som redan är stabilt etablerade. Det är en tuff marknad, men en intressant en. Självkalrt finns det idéer som ingen kommit på än, det gäller bara att komma på dom, kanske via analys av marknaden och försöka se vad som fattas?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2014-02-19, kl 11:07

Foribac

Foribac

Inlägg: 9

Hej!

Jag håller på att starta "Näst Generationens Community".
Jag har arbetat med communities sedan 1998 och kommer detta året att lansera mitt tredje. Jag har redan 2 st som lever fortfarande med ett stort medlemsbas.
Vi kommer att ha vårt kontor i Malmö. Sammanlagt är vi 18 personer som jobbar med communitin. Kanske du bli vår 19:e person :)

Berätta gärna lite om dig själv, är du en programmerare, designare eller?
Jag söker de som brinner för utveckling av communities, då det är mycket sekretess belagt material så får du gärna skicka ett privat meddelande till mig här inne, så får du mina kontakt uppgifter.

Mvh
Johnny

“Chase the vision, not the money, the money will end up following you.”

Inläggets betyg
Svara Svara med citat