Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Ingen framgång, ingenting kommer att fungera ord.

Inlägg 1 av 4

2014-04-23, kl 21:41

annem

annem

Inlägg: 3

Ingen framgång, ingenting kommer att fungera ord.

Efter att jag hade utvecklat mina idéer, jag har sökt på internet för relevanta företag ..... och hittade inget: Inget företag har affärsidén utformad så som jag gör. Till exempel i de barnmöbler: Jag använder grundfärger - de enda andra "baby -färger" som rosa eller ljusblått, etc. Jag har alltså en USP, Unique Selling Point = www.annes-unika-barnmobler.se
Eller örter, örtblandningar, osv. = www.fridhemkrydd.se
Men ingenting kommer att fungera!
Vi har varit egenföretagare i Tyskland och har tjänat bra pengar där. Så vi vet hur det fungerar. Men här kommer det inte att arbeta enkelt. Vad gör vi för fel?
Vänligen titta även på min hemsida: www.fridhem-skolhuset.se

Och hur kan jag testa att mina tilltänkta kunder gillar iden?

Tack på förhand för hjälpen.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2014-04-25, kl 20:45

NiklasTapper

NiklasTapper

Inlägg: 2

Allt fungerar. Hur har du lagt upp din marknadsföring?
Och vilka företag har du kontaktat?

Det gäller att vara driven, ha ständig fokus på internet, lokala media, och företag som söker nya produkter. Börja tex med din lokala handlare, lokala tidning "Reportage" osv.

Testa kunderna ? Börja med att fråga kommun om du får ställa upp ett bord med smakprover eller på den loakala handeln. Ta även med lite PR material på dom övriga verksamheterna..

Nystartad företagare inom måleri och flyttstädning söker nya kontakt nätverk och samarbetspartners.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2014-04-25, kl 20:53

NiklasTapper

NiklasTapper

Inlägg: 2

Angående http://www.fridhemkrydd.se/

Detta är inget påhopp eller dyl, utan lite hjälp på vägen. På sidan finns lite stavfel, och ej sammanhängande meningar som jag läst. Detta kan skrämma iväg kunderna.

Sen tycker jag att man skall ha en e-butik för sig själv så sidan inte blandas så mycket. Ha konkret info om era produkter, vilka ni är och vad ni står för. För mycket blir bara rörigt. Hemsidan är ert PR sätt utåt, ha sen en webb butik för sig själv. Gärna med en rad olika bet lösningar, faktura, klarna, kontokort, postförskott mm.

Nystartad företagare inom måleri och flyttstädning söker nya kontakt nätverk och samarbetspartners.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2014-04-27, kl 14:38

annem

annem

Inlägg: 3

Hej och tack Niklas.
I ögonblicket är jag på Hantverksmässan på Hotell Ullinge (Eksjö) och lite tid.
Jag tackar dig för dina svar och tillbacka på de när jag är hemma och mer tid.
mvh, anne

Inläggets betyg
Svara Svara med citat