Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Val av utvecklingsmiljö

Inlägg 1 av 3

2014-03-24, kl 10:07

vanforum

vanforum

Inlägg: 16

Val av utvecklingsmiljö

Jag håller på att starta upp ett nytt projekt och är osäker på vilken utvecklingsmiljö jag ska satsa på. Kortsiktigt tycker jag .NET är ganska bra men i längden byggs det på både licenskostnader och programmerarna blir bara dyrare och dyrare. För att begränsa frågan något så är jag mest intresserad av vilket språk som ni uppfattar att det finns flest duktiga programmerare i Sverige och som inte heller är orimligt dyra.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2014-05-08, kl 09:42

Turbo123

Turbo123

Inlägg: 43

Nu skriver du inte vad det är för ett projekt, men jag gissar att du menar ett webbprojekt.

Väljer du PHP och MySQL, finns ju väldigt mycket open source -lösningar som förkortar utvecklingsprocessen.

De .NET -projekt jag varit delaktig i, har ofta varit större projekt med stor budget. Licenskostnader nämns, men det är ju också en trygghet för att någon kan ge support och vidareutveckling vid ev. framtida problem eller behov.

Johan Kraner Åsedahl
Webbdesigner
www.kraner.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2014-06-03, kl 23:47

FredrikGr

FredrikGr

Inlägg: 4

PHP och MySql i sig förkortar ju inte processen i sig såvida det inte handlar om en enkel sajt (= wordpress). Större projekt tarvar bättre grejer. Ska du bygga custom så kör hellre på .Net :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat